Інші дослідження по визначенню впливу метода Томатіс на ровиток дітей з аутизмом та вадами розвитку:
Центр «Томатіс-Москва» (2009-2010 роки)
Двадцять дітей з аутизмом у віці від 4 до 17 років, з них п'ятнадцять хлопчиків і п'ять дівчаток, відвідували аудіо-вокальні заняття в центрі «Томатіс» в Москві, для пом'якшення тяжкості стану. Всі діти закінчили основну запропоновану ним програму за індивідуальним планом, але батьки 6 дітей виявили бажання продовжувати й підтримують курси.
80% обстежуваних дітей показали позитивні зміни в поведінці вже після двадцяти годин прослуховування, чотири після тридцяти шести годин прослуховування.
Діти, у яких спостерігалося агресивна поведінка стали менше проявляти агресію по відношенню до себе і оточуючих, знизилися повторювана поведінка, дратівливість, невпевненість в собі, стали легше реагувати на зміни навколишнього оточення.
У дев'яти дітей, що мають порушення сну, нормалізувався сон. Три дитини перестали відчувати нав'язливі страхи.
Покращився стан психо-емоційної сфери. 85% обстежуваних дітей, в різному ступені стали розпізнавати емоції, з'явилася здатність співпереживати, а також правильно висловлювати свої емоції.
У всіх дітей з різним ступенем тяжкості покращилося слухове сприйняття, звуковий аналіз, швидкість інтеграції інформації, було відзначено збільшення концентрації уваги, знизилося час на освоєння того чи іншого навику, збільшилася корисний час проведення занять.
Вісім дітей з гіперчутливістю до звуків, перестали відчувати дискомфорт і закривати вуха.
У семи дітей, раніше відкидають тактильний контакт, виникло бажання взаємодіяти з іншими. Вони стали проявляти більше ніжності і любові, з'явилося бажання обіймів.
У одинадцяти дітей, що мають проблеми зі сприйняттям їжі, розширився смакової діапазон, покращився сприйняття їжі, додалися нові продукти.
У всіх дітей з групи, що обстежується відзначилися позитивні зміни в соціальних навичках. Вони почали ініціювати візуальний контакт, точніше виконувати інструкції, які не супроводжуються зазначенням, менше використовувати для ініціації контакту немовні звуки (часте дихання, потьохкування мовою і т.п.) Стали звертати увагу на інших дітей, із задоволенням спостерігати за діями інших дітей, з'явилося бажання контактувати.
Покращилося уявлення про самого себе. Семеро дітей з відсутністю мови почали більше вокалізувати, з'явилися нові звуки, інтонації.
У решти 13 дітей групи з різними мовними навичками покращилася граматична структура пропозицій, розширився словниковий запас, з'явилися питальні інтонації, вони стали частіше використовувати особовий займенник «Я».
Змінилося якість голосу, пішла монотонність. Поліпшилася мовна пам'ять, стали легше запам'ятовувати вірші.
У 90% дітей відзначилися поліпшення моторних навичок. Поліпшилася дрібна моторика у п'яти з одинадцяти дітей. У семи покращилися координація, володіння тілом, змінилася постава. У десяти покращилися просторові відчуття. У всіх обстежуваних покращився почуття ритму.
Проект «Вінні-Пух» - Колумбія - Хельга Лопес Васкес
Дослідження проводилося з метою дізнатися, який ефект робить метод «Томатіс» на розвиток дітей молодшого віку. Дослідження проводилося 4 роки в дитячому садку в п'яти групах по 12 дітей у віці 3 років. До початку проведення занять у дітей відзначалися дві основні проблеми: затримка фізичного розвитку і погана увага. Після введення курсу «Томатіс» діти стали уважніше, зосереджені на заняттях, стали краще слухати педагогів і виконувати завдання, впевненіше в собі, стали легко танцювати, слухати музику, дотримуватися ритму більш обізнані і легко залучалися до групові заняття. (Лопес Васкес, Колумбія).
Дослідження в школі Сільвія Лозано, Богота, Колумбія (2006 рік)
Дослідження проводилися з дітьми 5-6 років, в різному ступені результати показали поліпшення в комунікативних, мовних, когнітивних навичках і емоційній сфері.
78 дітей пройшли тестування до і після занять за методом «Томатіс». Діти були поділені на 3 групи по 26 чоловік. Заняття проводилися в 3 циклу по 20 годин прослуховування кожен з паузами.
Група I отримувала заняття по методу «Томатіс», група II отримувала музичну стимуляцію без «Електроннного Вуха» (ефекту «Томатіс»), група III не отримувала ніякої слуховий стимуляції. Всі три групи одночасно займалися ручною дитячою творчістю, відповідно до віку. Групи I і II знаходилися разом в класній кімнаті, в той час як Група III була в бібліотеці. В учасників Групи I значно покращилося слухове сприйняття і увага. Ця група показала значні поліпшення в комунікативній, мовній та когнітивній сферах. Поліпшилася соціальна адаптація, взаємодія в колективі, словниковий запас та письменність. Група II поліпшила результати лише в вимові і соціальній адаптації в школі. Група III поліпшила результати в розумінні (але варто також зауважити, що в даній групі було більше дівчаток, а також батьки дітей мали більш високий освітній рівень).
Я боюся, що обов'язково настане день, коли технології перевершать просте людське спілкування. І світ отримає покоління ідіотів.
Альберт Ейнштейн