Томатіс-сесії
Перший етап. сенсомоторний
Цей етап передбачає головною своєю метою навчання слухової системи дитини приймати і обробляти вхідний стимул. Навчитися реагувати на вхідну інформацію. Ми втручаємося в процес слухання і починаємо його регулювати. На цьому етапі будується основа для наступної роботи. Для дітей з особливостями розвитку це може бути найважливішим етапом.
Другий етап. Етап сонічногоеского повернення
Сонічнеское повернення передбачає поступове, поступально вирізання низькочастотних компонентів з повного звукового спектра. Поступово піднімаючись до діапазону 9 000 Гц.
Навчивши систему сприймати розкладений звуковий спектр, ми даємо можливість сприймати і швидше аналізувати частотний комплекс, що з себе і представляє наша мова.
Разом з тим, ми вирішуємо проблему непереносимості певних звуків. Сигнал перестає розцінюватися як небезпечний і загрозливий.
Третій етап. внутрішньоутробний слух
Етап материнського голосу. Дослідження останніх років, проведені по вивченню внутрішньоутробного розвитку, дозволили підтвердити теорію, що плід веде інтенсивну фізичну і чуттєву активність. Ця гіпотеза, вперше висунута Альфредом Томатіс, зараз підтверджена і прийнята. З перших місяців розвитку плід може чути, а також він здатний накопичувати численні спогади, які йому доставляє перший чуттєвий досвід. До 18 тижня вагітності людське вухо повністю сформовано і функціонально. Відповідно до теорії А. Томатиса, всі 9 місяців внутрішньоутробного життя це вирішальний час не тільки для фізичного, а й психічного розвитку дитини. Внутрішньоутробне сприйняття материнського голосу - це перший досвід комунікації, зв'язок зі світом.
Дитина, перебуваючи в амніотичної рідини в утробі матері, чує масу звуків, які їй після народження стають недоступні - серцебиття і дихання матері, голос, шум від роботи внутрішніх органів. Обумовлено це тим, що в період внутрішньоутробного розвитку вуха дитини заповнені рідиною, що проводить звук значно краще, ніж повітря. З цієї причини Томатіс пропонує використовувати голос матері, щоб повторно відкрити процес слухання. Голос пропускається через фільтри, нагадуючи собою звуки, які чує зародок в утробі. Голос матері є міцною основою, завдяки якому починає формуватися і розвиватися процес слухання, що впливає також на подальший розвиток мовних навичок. В цілому весь цей процес являє собою не що інше, як спробу "перепрограмувати" різні етапи розвитку через символічний досвід.
Можна констатувати, що в більшості випадків використання материнського голосу заспокоює, розслаблює і дає відчуття свободи. Крім психологічного аспекту - повернення до архаїчної пам'яті, ми даємо нервовій системі потужний енергетичний заряд, тому що саме звуки високої частоти живлять мозок.
Четвертий етап. Сонічне народження
Сонічне народження передбачає поступове додавання раніше вирізаних із спектру частот. Це дає можливість повернути «вухо» з рідкого середовища в повітряну, символізуючи поступове проходження по родових шляхах і народження. На цьому етапі також використовується мамин голос.
П'ятий етап. перемовний
«Ми всі народилися поліглотами», - говорив Альфред Томатіс, маючи на увазі, що вухо народженої дитини починає підлаштовуватися до навколишнього його акустичному середовищі, до мови, мови, який він чує навколо себе. У музичну підтримку на даному етапі включають пісні, розповіді, казки рідною мовою.
Шостий етап. мовний
Це активний етап. На даному етапі проводиться аудіо-вокальна робота, для якої використовується мікрофон. Робота з власним голосом. Зміцнення правого аудіо-вокального кола, контролю власної мови.
Ще один важливий момент. Будь-яке наше навчання проходить через формування і закріплення навику, автоматичного виконання дії. Метод Томатіс® - це процес навчання безпідставного слухання. Це процес формування діалогу між слуховий системою і мозком. Система отримує новий спосіб дії і запам'ятовує його. На вироблення навику кожній людині потрібен певний час, яке становить близько 60 годин. Вироблений за цей час ефект зберігається на все життя.
Прихований текст. Щоб його побачити, Вам необхідно зареєструватися!
Я боюся, що обов'язково настане день, коли технології перевершать просте людське спілкування. І світ отримає покоління ідіотів.
Альберт Ейнштейн