Глобальні оголошення!



Мистецтво спілкування- картки ПЕКС

Модератор: TaniaPicaSSo

Мистецтво спілкування- картки ПЕКС

Повідомлення Ланка » 04 травня 2017, 19:23

Багато батьків аутятистів навіть чути не хочуть про використання карток Пекс як методі комунікації для їх не говорять або мало розмовляючих дітей.

Найбільш частий аргумент - "дитина буде лінуватися і взагалі не захоче розмовляти, якщо навчити його користуватися картками".
І ще один - "якщо дитина буде користуватися картками Пекс, то це зупинить розвиток розмовної мови".
І останній аргумент - "дитина з картками виглядає дивно на фоні однолітків, і це ускладнить його інтеграцію і спілкування".


Система РЕСS дозволяє визначити поняття "комунікація" або "спілкування" у спосіб, доступний дитини з аутизмом. "Комунікація" - це обмін, для твори якого потрібен комунікативний партнер. Тобто дитина, не може щось сказати в повітря, і з повітря з'явиться те, що він хоче отримати. Дитина повинна "звернутися" - підійти до партнера, привернути увагу партнера, і викласти своє прохання доступним (для дитини) і зрозумілим (для партнера) способом. І після цього партнер надасть дитині те, що він просив.

Основні переваги використання системи РЕСS:
1. РЕСS - це програма, яка дозволяє швидко придбати базові функціональні навики комунікації.
2. За допомогою РЕСS якнайшвидше можна навчити дитину проявляти ініціативу і спонтанно вимовляти слова, ніж за допомогою навчання найменувань предметів, вокальної імітації, або посилення погляду.
3. За допомогою РЕСS спілкування для дитини з оточуючими людьми стає більш доступним і, таким чином, стає можливим узагальнення набутих вербальних навичок.

Звідси, діти з аутизмом не "лінуються, коли не вимовлють слова і не спілкуються, вони просто не вміють цього робити, і альтернативні методи спілкування, як РЕСS їх цьому навчають. Використання РЕСS не тільки не гальмує розвиток розмовної мови, а навпаки, прискорює його - завдяки парируванню словесного і візуального стимулу в процесі обміну.
Ланка Офлайн

Аватар користувача
Добре орієнтуюся
 
Повідомлень: 68
З нами з: 22 червня 2016, 20:03
Дякував (ла): 0 раз.
Подякували: 62 раз.
Діти: Ліза, Егор,Данилко
10 років, 6 років, 4 роки

Re: Мистецтво спілкування- картки ПЕКС

Повідомлення Ланка » 08 липня 2017, 22:57

Десять причин використовувати систему PECS при аутизмі

1. Це система навчання
Всупереч поширеній помилці, PECS - це не назва для картинок з символами. Так, іноді ми називаємо самі картинки, які ми використовуємо в цій системі, PECS, а також називаємо папку з цими картинками «папка PECS», але цей термін НЕ є синонімом картинок, візуального розкладу або символів для комунікації. Люди неправильно використовують цей термін, тому що насправді PECS - це СИСТЕМА з навчання навичкам комунікації. Ця система складається з декількох етапів (з шести, якщо говорити точніше). Ці етапи засновані на науці про вербальному поведінці - області прикладного аналізу поведінки, яка присвячена всім видам мовної поведінки, включаючи текст, усне мовлення і всі форми комунікації. Система включає в себе окремі стадії з навчання різним навичкам, в тому числі того, як висловити прохання за допомогою картинки, як відрізняти одне зображення від іншого, як іти до іншої людини або в інше приміщення заради комунікації, а пізніше, як коментувати і використовувати інші функції комунікації. На всіх цих стадіях система моделює усне мовлення і заохочує її розвиток.

2. Вона робить акт комунікації наочним
Комунікація не зводиться до того, щоб просто щось назвати або попросити. Комунікативні порушення у людей з аутизмом заважають їм зрозуміти сам процес комунікації. Людина повинна знати, що саме треба повідомити, а також як привернути увагу іншої людини, передати повідомлення і наполягати на передачі повідомлення, поки він не досягне успіху або не потерпить явну невдачу. Що добре в системі PECS, так це те, що під час написання повідомлень дитина повинна знайти потрібне зображення, привернути увагу партнера по комунікації і зробити обмін зображення на предмет. Якщо партнер не візьме зображення, то комунікація не відбулася. Це робить акт комунікації наочним. Люди з РАС часто намагаються передати повідомлення за допомогою усного мовлення, але при цьому не привертають уваги співрозмовника, і їх повідомлення ігнорується. Або вони намагаються один раз і здаються, якщо їм ніхто не відповідає. Передача зображення з рук в руки означає, що не можна сказати щось з іншого кутка кімнати і очікувати, що тобі дадуть відповідь. Комунікація стає наочною і зрозумілішою.

3. Вона навчає починати комунікацію самостійно
Для людей з аутизмом характерні труднощі з ініціацією дій. Це означає, що багато хто з них будуть сидіти і чекати, поки хто-небудь не запитає: «Чого ти хочеш?», Або не протягне їм систему допоміжної комунікації, щоб вони щось повідомили. Не знаю як ви, але якщо я сиджу за столом і хочу ще картоплі, то я не чекаю, поки хтось помітить, що я чогось хочу, і запитає мене про це. Замість цього я привертаю увагу того, хто сидить ближче всього до картоплі, і прошу його передати її. Точно також, я не чекаю, поки мені дадуть зображення, щоб я могла про щось попросити. Навіть якщо я не говорю тією ж мовою, що і навколишні, я постараюся залучити їх увагу та вкажу на картинку, намалюю або використовую іншу стратегію. Це і є самостійне початок комунікації, і ми повинні навчити йому дітей. Вони повинні бути в змозі озвучити свої потреби, бажання і думки так само, як і всі ми. Для цього вони повинні самі починати комунікацію. У багатьох випадках ми повинні ВЧИТИ їх цього.

В системі PECS ми не використовуємо фрази або інструкції на кшталт «Чого ти хочеш?» Замість цього ми спеціально створюємо ситуації, коли дитина захоче щось попросити, а потім друга людина, не кажучи ні слова, починає підказувати йому фізично, стоячи позаду. Поступово ці підказки зменшуються, і дитина вчиться самостійно починати обмін зображеннями з партнером по комунікації, щоб отримати якесь заохочення. В результаті, дитина починає самостійно повідомляти, чого він хоче, і потім його вчать долати відстань до зображень і до партнера по комунікації, щоб передати йому повідомлення.

4. Вона може зменшити небажану поведінку
Є дослідження, які показали, що якщо застосування PECS починає виконувати ту ж функцію, що і проблемна поведінка, то це небажану поведінку починає зменшуватися. Зрозуміло, якщо я б'ю інших людей, щоб мені дали попити або улюблену іграшку, і на це вказує функціональний аналіз поведінки, то ви можете навчити мене самостійно просити те, що мені потрібно, і така комунікація замінить небажану поведінку. Це дуже простий приклад, і дуже часто все набагато складніше, але численні дослідження вказують на те, що чим краще у людини (з аутизмом або без нього) навички комунікації, тим менше у нього буде проблемної поведінки.

5. Вона може сприяти розвитку усного мовлення
Багато батьків (і педагоги) бояться, що будь-який вид допоміжної комунікації завадить розвитку усного мовлення дитини. Немає жодного дослідження, яке б говорило про те, що це так. Насправді, дослідження показують, що PECS (і деякі інші види альтернативної комунікації) з плином часу можуть призвести до збільшення усного мовлення. Деякі діти природним чином перестають використовувати PECS, коли у них розвивається усне мовлення, тому мова більш проста і ефективна. У систему PECS включені протоколи підкріплення і стратегії для заохочення і розвитку саме усного мовлення. Поява навичок комунікації підвищує ймовірність, що дитина буде використовувати усне мовлення, і якщо дитина не володіє усною мовою в достатній мірі, система надасть йому функціональний спосіб комунікації.

...далі буде....
Ланка Офлайн

Аватар користувача
Добре орієнтуюся
 
Повідомлень: 68
З нами з: 22 червня 2016, 20:03
Дякував (ла): 0 раз.
Подякували: 62 раз.
Діти: Ліза, Егор,Данилко
10 років, 6 років, 4 роки


Повернутись до "Особливі" дітки



Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість

cron