Комплектація сенсорної кімнати для гіпочутливих дітей з аутизмом
Утяжена сенсорна ковдра. Ковдра допомагає заспокоїтися і заснути гіпочутливим дітям. Через цю особливість діти постійно вимагають тактильного контакту, і не відчувають звичні, для більшості, стимули. Через це гіпочутлива дитина з аутизмом буде неспокійна, дратівлива, виникнуть проблеми зі сном. Утяжена сенсорна ковдра компенсує недолік чутливості. Дитина «знаходиться в обіймах», заспокоюється, легко засинає. Ковдра всередині має спеціальний наповнювач - пластикові гранули - яким наповнені мішечки, зашиті в тканину, воно приймає форму тіла і посилює тиск. Це дає відчуття комфорту і якогось масажу. Теплі "обійми" ковдри роблять нас щасливими - тіло, відчувши комфорт, виробляє не тільки мелатонін, гормон сну, але і серотонін, гормон щастя. Ковдра-трансформер складається з частин, які можна розстебнути і використовувати як окремі елементи. Наприклад, як шарф, пояс, або наколінний утяжувач.
Заспокійливий вібруючий олівець. Завдяки вібрації на олівці, стало можливим утримувати увагу дитини на певному завданні. Крім того, вібрація має заспокійливі властивості. Олівець має ніжну вібрацію, яка стимулює руку не заважаючи листа. Вібрація, текстура і вага можуть допомогти збільшити увагу і концентрацію, поліпшити м'язову пам'ять, нормалізувати швидкість написання, збільшити силу натискання і гнучкість руки. Гіпочувствітельному дитині з аутизмом необхідний постійний стимул, так як звичайні подразники не несуть для нього ніякої цінності та інформації. Використовуючи подібний інструмент, можна навчати дитину і збільшити якість цього навчання. Іноді буває складно посадити дитину за подібне заняття. Але якщо впливати на тактильні відчуття, можна не тільки привернути його увагу, а й зацікавити на тривалий час.
Сенсорна сухостираюча дошка. Подібний інструмент буде дуже дієвим в процесі навчання і гри. Завдяки тому, що вона світодіодна, увагу дитини буде завжди залучено до дошки. зтерти їх можна будь-якими сухими предметами, що значно спрощує завдання, економить час, і не може не зацікавити дитину. Діодну зтираючу дошку використовують в навчальних, корекційних, розвиваючих і ігрових цілях. Робота з діодною дошкою сприяє розвитку концентрації уваги, підвищенню мотивації у формуванні та засвоєнні навичок письма, читання, малювання, розвиває зорово-моторну координацію і дрібну моторику. Написи на дошці світяться, наносяться від руки спеціальним маркером і легко стираються серветкою. Залежно від кольору підсвічування, змінюється колір написаного (рукописний неон). Дошка є базою для безлічі корекційних програм, але найкраще підходить для дітей з аутичним спектром.
Темна сенсорна кімната. Цей вид кімнати є переносним і легко вписується навіть в невеликих приміщеннях. Усередині сенсорна кімната обладнана різними світлодіодними матеріалами, які служать як стимули і мають заспокійливі властивості. Гіпочутливим дітям буде комфортно в такій обстановці, вони зможуть розслабитися. Завдяки такій технології стало можливим проводити психологічне розвантаження для дітей з аутизмом, що в подальшому сприятливо позначається на їх психічний стан і на корекції когнітивних функцій. Головною функцією кімнати є розслаблення, стабілізація психоемоційного стану, що є базою для корекції та реабілітації. Стимули, які знаходяться в кімнаті, мають вплив на всі органи чуття. Найчастіше в подібних кімнатах знаходяться: світлозвукові панелі, інтерактивні системи, фіброоптичні вироби, повітряно бульбашкові труби і лампи, а також м'які пуфи або підстилки. Діти люблять грати і відпочивати в таких кімнатах, але при грамотному напрямку психолога, дітям буде комфортно вивчати певні факти і займатися розвиваючими іграми. У кімнаті буде комфортна обстановка для підтримки гармонійного стану гіпочувствітельного дитини з аутизмом.
Сенсорная Кімната: Центр Стимулювання Мозку