українка » 30 грудня 2020, 11:14
Як залучити дитину?
За даними фахівців, в останні роки збільшилася кількість дітей, які страждають різними порушеннями в розвитку (наприклад, СДУГ, ЗПР і т.д.). При цих захворюваннях у дітей спостерігаються такі відмінні риси, як зайва чутливість, погана пам'ять, нездатність утримувати увагу та ін. При традиційній схемі проведення занять дитина займається з логопедом індивідуально або в групі, а потім вдома з рідними відпрацьовує отримані на заняттях навички. І тут батьки можуть зіткнутися з проблемою відсутності у дітей інтересу до таких занять, адже корекційна робота з промовою завжди вимагає посидючості і копіткої праці. Тому найчастіше діти займаються тому, що «мама так сказала». Якщо ж до роботи підключити не тільки зовнішню мотивацію, а ще й внутрішню, коли дитина почне сам відчувати інтерес до пізнання, то тоді робота щодо виправлення недоліків мови стане набагато ефективніше. Саме тому корекційна робота в сенсорній кімнаті сподобається не тільки батькам, а й їхнім дітям, адже заняття проходять у формі захоплюючої гри.
Перш за все, незвичайність і інтерактивність кожного предмета в сенсорній кімнаті робить її такою привабливою для дітей. Кожен елемент обладнання можна чіпати, розглядати, стежити за грою кольору і світла, що допомагає встановити контакт дитини і логопеда, а також занурити його в атмосферу гри і чарівництва. Фахівці радять включати в роботу кожен з об'єктів сенсорної кімнати поступово, щоб виключити негативну реакцію дитини на будь-якої з елементів обладнання.
Робота з дітьми в сенсорній кімнаті
Заняття починається з вправ на релаксацію, коли хлопці можуть спокійно сидіти або лежати на м'яких модулях, виконуючи нескладні вправи на зняття м'язового напруження. Після цього настає черга активної роботи. Використовуються гри з елементами обладнання (з сенсорними доріжками, панелями з одночасним промовлянням фраз по темі заняття). У роботі застосовуються також вправи з піском, що сприяють розвитку дрібної моторики рук і відчуття дотику кінчиків пальців (як відомо, розвиток саме цих функцій безпосередньо пов'язане з правильним розвитком мови). На піску можна малювати контури букв і промовляти їх, «закопувати» в пісок руки, а також шукати в ньому «скарб». В роботі з розвитку мовлення також необхідно розвивати і слух, адже дитина повинна не тільки слухати, а й чути педагога. Для цього в сенсорній кімнаті також передбачено спеціальне обладнання, починаючи від музичних систем і закінчуючи звуковими інтерактивними панелями.
Варто відзначити, що сенсорна кімната в роботі логопеда є потужним інструментом по корекції мовних порушень, який цікавий дітям, що істотно підвищує ефективність роботи. Різноманітність варіантів вправ з обладнанням в такій кімнаті просто величезна, а у дитини з'явиться шанс розкрити свій потенціал. Матеріал, їх підносили дитині, повинен викликати у нього інтерес, тоді він швидше запам'ятається, а дитина, нарешті, почне говорити красиво. У випадках роботи з дітьми з різними порушеннями психічного та розумового розвитку сенсорна кімната також дає логопеда великі можливості не тільки з корекції мовлення таких дітей, але і по створенню у них позитивного емоційного фону і зняття психологічної напруги.
Я боюся, що обов'язково настане день, коли технології перевершать просте людське спілкування. І світ отримає покоління ідіотів.
Альберт Ейнштейн