Фантастичні програми тепер у школах. Не знаю як вам, але я точно по такій програмі не вчилась, і нічого- нормальна виросла. Про нормальність і здорову нервову систему наших дітей і експерименти над ними-можна писати багато.
візьмемо один з легких предметів: Світова
От з вв до завтра в 5 класі задали прочитати МЕрі Попінс. Це окрмі того що є ще інші уроки. Перед тим був Том Соєр, і Пеппі(не менше як 100 стор.в кожній книзі, в Мері -менеше трохи). Читає трохи мала, це при тому що вона любить читати, але не встигає ніяк, трохи я їй пропускаю і шукаю саме головне.
От сьогодні ще більше вразилась цією статтею:
На початку квітня цього року в Київському будинку вчителя відбулася презентація нового проекту зі світової літератури (проект Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОНмолодьспорту та Полтавського державного педагогічного університету ім. Короленка) для 5 — 9 класів загальноосвітніх шкіл. Після його обговорення вчителі звернулися в газету «День» за підтримкою, оскільки вважають, що пропонований курс може взагалі витіснити предмет «Світова література» зі старшої школи. За словами освітян, у новому проекті вивчення курсу світової літератури за 10 — 11 класи пропонується «втиснути» в 5 — 9 класи. Вчителі стурбовані тим, що, з одного боку, відбудеться перевантаження програми, з іншого — програма старшої школи не відповідає рівню розвитку дітей 5 — 9 класів.
Освітяни Києва засудили проект — під зверненням до міністра Дмитра Табачника підписалися близько сотні вчителів. Вони вимагають переглянути проект програми зі світової літератури й залучити до його вдосконалення «незаангажованих і авторитетних фахівців». «Ми гостро стривожені тим, що такий проект для 5 — 9 класів, прийнятий без справжнього демократичного обговорення вчительською спільнотою, може надати поштовх до повного витіснення предмету «Світова література» з базового рівня старшої школи, що призведе як до масового звільнення вчителів, так і до ліквідації головного виховного чинника старшокласників, що в свою чергу призведе до погіршення стану духовного здоров’я нації», — йдеться у зверненні вчителів і науковців Києва. Освітяни апелюють до того, що негативну оцінку проекту надала кафедра методики викладання російської мови і світової літератури Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова.
У свою чергу в МОНмолодьспорту на це заявляють, що завдяки новому проекту зі світової літератури для 5 — 9 класів відбудеться «розвантаження» й «осучаснення» освіти. «Будь-які зміни мають відбуватися заради дітей, щоб прірва непорозуміння у сучасному технізованому світі (в якому діти орієнтуються набагато краще, ніж дорослі) зменшувалася», — вважають у міністерстві. Тож «вивільнення», очевидно, буде здійснюватися під інформатику та економічні дисципліни.
Проект обговорюватиметься до 20 квітня цього року, і приблизно 26 квітня його планують затвердити. За планами МОН-молодьспорту, він має вступити в дію з наступного навчального року.
Автори нової програми пропонують закінчити вивчення літератури в 9-му класі (тобто планується, що курсу «Світова література» в ЗОШ в 10 — 11 класах не буде). Твори ж постмодерну вводять в 9-му класі. Це — складні твори для розуміння: Милорад Павич, Хемінгуей, Аполлінер, Рільке, Ахматова. В цьому віці дитина інтелектуально не спроможна сприймати їх. При цьому в Міносвіти говорять про розвантаження, хоча відбувається перевантаження. Уроки літератури у 10 — 11 класах віддадуть на інші дисципліни,
Важливо й те, що дуже часто ми з курсом «Українська література» проходимо паралельно вивчення текстів. І от як ми будемо говорити в 9-му класі про постмодерн, якщо на українській літературі про це ще не говорили? Все порушується... Сама ж по собі програма — жахлива. Є дуже багато текстів, які взагалі нічого цінного не несуть. Натомість можна було скористатися списком імен літературної премії Андерсена — це світова премія, яка присуджується авторам, які створюють літературу для шкільного, середнього і молодшого віку. Ми ж нарахували всього чотири прізвища лауреатів цієї премії на весь курс світової літератури. Якщо говорити про інтелектуальне перевантаження, то, наприклад, в 9-му класі пропонується «Собаче серце» Булгакова. Щоб його зрозуміти, потрібно знати історію, а її вивчають у старших класах. Натомість немає текстів Екзюпері — вони вважаються непотрібними. Я вважаю, що так ми можемо втратити не тільки курс, а й дітей, з якими можна спілкуватися.
з газети ДОБА.
Отак , то, куди іде школа- незрозуміло, але явно не в кращий бік.