Дорогі мамусі майбутніх першокласників. Дуже чудово коли Ви навчили Вашу дитину читати, рахувати, чи писати. Але це ще не означає, що Ваша дитина готова йти в школу. В першу чергу це стосується тих діток , яким у вересні ще не має 6,5 років.
Є ще таке поняття як психологічна готовність до школи дитини. Про це нижче докладніше.
А зараз про наболіле.
За ці перші тижні навчання, до мене, як до дитячого психолога, звернулось кілька батьків з проблемною поведінкою першокласників. При чому ситуації настільки вже серйозні, що стоїть питання про виключення дітей із школи, і відправлення їх назад в дошкільний заклад. На жаль, ці діти зарано пішли до школи. Так, їм по 6 років, але вони ще є недозрівші до шкільного навчання, до того щоб сидіти на уроках, працювати по правилах з усім класом, і .т.д.
Цієї проблеми можна було б уникнути, якби, хоча б у травні, батьки звернулись до психолога, і провели відповідне тестування на психологічну готовність до школи і прислухались би до рекомендацій психолога. Не до того, що всі з садочку пішли, і моя дитина теж піде, не до того. ой, та ж він/ вона такі високі, і що люди скажуть. А до того, чи готова дитина вчитись в школі. Чи достатньо психологічно вона зріла для навчання. А зараз виходу для тих дітей не має, як забрати їх із школи, бо вони не в стані вчитись там. Всього лиш віддати дитину на рік пізніше, дозволило б уникнути психологічної травми для дитини , конфлікту з вчителями, і з подальшим уже негативним сприйняттям школи і навчання.
Психологічна готовність до школи - це певний набір знань і вмінь, що є необхідні для нормального навчання дитини у школі.
Психологічна готовність дитини до школи складається з мотивації (бажання вчитися), інтелектуального розвитку, емоційно-вольової готовності.
Мотивація зв’язана з наступними потребами:
1) потреба дитини в спілкуванні з іншими дітьми та бажанням зайняти певне місце суспільстві.
2) потреба в розумовій активності і в оволодінні новими уміннями, навичками і знаннями.
Інтелектуальна готовність це певний набір знань та розвиток розумових процесів, кругозір дитини. Дитина повинна вміти: працювати за правилами, орієнтуватись на вимоги вчителя, слухати вчителя, і виконувати завдання, які дають в усній формі, виконувати завдання за зразком. Саме на ці вміння спирається навчання у першому класі.
Готовність дитини до школи в інтелектуальному розвитку включає : запас знань про навколишній світ, певний рівень грамоти, лічби, розв'язанням математичних задач
Про психологічну готовність дитини до школи свідчать не скільки знання і навички, а рівень розвитку пізнавальних інтересів та розвитку мислення. Дитина повина вміти досліджувати предмети, явища, відокремлювати їх різноманітні властивості, вміти порівнювати їх, бачити подібне і відмінне, знаходити причини явищ, робити висновки, орієнтуватись просторі і часі. Ще одним компонентом психологічної готовності до школи є розвиток мовлення - володіння вмінням зв'язано, послідовно, зрозуміло для оточуючих описати предмет, картинку, подію, передати хід своїх думок, пояснити те чи інше явище, правило.