Я не бачу нічого поганого, що діти гасають, бігають, скачуть, лазять куди не треба, повзають і тд В них купа незатраченої енергії, яку кудись треба таки дівати. Щодо "нечує", значить не так підходите до пояснення! Надмірні заборони , контроль чинять таку дію, як правило. Діти , як губка - впитують звички оточення! Але вони не настільки дурні. І якщо мама чи тато пояснює і підходить до пояснення зі сторони доброзичливості і розуміння - дитина все розуміє! А якщо заборона виглядає "Не можна, бо я так сказала!..."
Гуляємо на майданчику і бачу різних мам. Є мами, яким зручно всістись на лавку і тільки прикрикувати на дитину: "Не лізь", "Не бий", "Не копай", "Не роби" і тд. Такі діти, як правило більше кудись лізуть і щось роблять "не так". Всі дітки переймають погані слова чи звички від однолітків, дорослих. Розкажу, що було в нас і як боролись:
1. Плювання. Почала навіть , не плюватись, а харкатись, як мужик! З відповідними звуками. Пояснювала , що так роблять або невиховані чоловіки, або верблюди! Питала в неї чи вона часом не верблюд. Вона казала, що ні. Тепер, навіть на вулиці стороннім зауваження може зробити.
2. Засовує руки, голову, ноги куди не слід. З останнього, всунула на дит. майданчику в дирку голову. Довго старались витягнути, ніс заважав
Навчило не надовго. На вихідних всунула ногу між штаблини огорожі садочку. Пояснюю, помагаю витягнути. Ніколи не сварю. Розумію, що в такі моменти їй страшно стає. Але як на мене, це її власний досвід і вона так пізнає світ.
3. Говорить погані слова на зразок: "Йолки зелені", "Йолки палки". Знаю звідки набралась. Провожу роботу з бабусями-дідусями. Не акцентую на тому увагу.
4. З садочку принесла слово "Дурний", "Дурна". Ненав'язливо замінила його на "Врєдна"
Наприклад, кіця подряпала її, кричить, "Муха дурна киця", питаю "Що сталось?" Розповідає , що подряпала її. Я кажу "Ох, врєдна Муха"! І вона повторює.
Ну якось так.