Mary Awa написав:Хотілось би почути думку mari, як спеціаліста :roses:
Я не зовсім по дітях, я по дорослих, але свою особисту думку скажу. Думку дитячого психолога можна почути в рубриці консультацій.
Я-за. :)
Але є різного віку діти. І є різні способи оплати і різні для цього ситуації. Це дуже важливо!!!!
САДОЧОК:
Дітей дошкільного віку завжди супроводжують дорослі. Всі покупки роблять тато з мамою, а в дитячому садку «свої» грошики дітям не потрібні.
Чи потрібно взагалі давати дітям гроші? Відповідь очевидна, як і відповідь на запитання: чи може дитина навчитися їздити на велосипеді без велосипеда.Вже з 6 років дитина обов'язково повинна долучатися до вміння планувати прибутки і витрати. Дайте можливість дитині самій платити за покупки, потім самій
вибирати і розплачуватися.
Розкажіть дитині що гроші можна відкладати для великих покупок. Купіть їй копілку, де вона може складати подаровані їй гроші, хоч до 6-7 років діти не люблять коли їм замість подарунків на день народження гроші дарують. Вони як правило їх мамам віддають і більше не бачать...
А коли дитина стане старшою, можна доручити їй самостійно ходити в магазин за продуктами. Однозначно те, що в дитини повинні бути свої власні гроші - з того часу, коли в неї з'являються регулярні витрати (найчастіше це збігається з початком навчання в школі). Бажано включати дитину в обговорення сімейних витрат. Психологи й педагоги вважають, що вже в п’ять років дитину слід навчити, як рахувати гроші, розуміти їх цінність і призначення, формувати вміння відрізняти бажання від потреб. Розповідати про альтруїзм і духовність, про доброту і навчання, про просто так і не просто так(щоб потім дитина за гроші і цукерки не йшла за дядьком в машину чи за духи не продалась в підлітковому віці, бо вона їх не має, і шансу мати не бачить).Починати формувати своїм прикладом насамперед.
ШКОЛА:
Скільки давати грошей? Рекомендації прості: дитині повинно вистачати на потреби в школі, однак не повинно бути помітно більше або менше, ніж в інших дітей. Першокласникові краще видавати щодня, а з ним як дитина дорослішає - збільшуйте терміни - щотижня, щомісяця. Вона сама може розпоряджатися виділеними їй коштами але розповідати вам на що їх потратила.
Як тоді навчити дитину робити правильний вибір? Потрібно говорити з нею про цінність і корисність будь-якої речі. Поясніть дитині, що можна було б купити ще на ці гроші. Порівнюйте, але не засуджуйте за покупку, привертайте дитячу увагу та інтерес до дійсно цінної та потрібної речі, пояснюючи її переваги. При цьому ви можете сміливо висловити вашу думку із приводу купленого. Це не буде розглядатися як докір, а скоріше, як думка члена сім'ї. Розповідайте про те, що є миті в житті людей, які не вартують нічого з погляду їх матеріальної цінності, але необхідні будь-якій людині: тепло, любов, турбота, проведений разом час. Пояснюйте це вашій дитині, наводячи приклади не тільки вашої, але й інших сімей.
Однак батькам іноді варто прислухатися і до бажання дитини, поставити себе на її місце, повернувшись ненадовго в дитинство.
Але участь у сімейних турботах не повинна перетворюватися в найману працю, адже тоді порушується важливий принцип: безкорислива любов - основа відносин у сім'ї. Хатня робота на мою думку не має оплачуватись! Адже ви всі це робите одинаково.
А от заохочення за особливі успіхи в навчанні, особливі роботи(креативні листівки чи т.і. наприклад) цілком припустимо, адже це заохочення за реальну, конкретну працю, за успішно виконану роботу.
Кілька років тому одна із центральних газет описувала експеримент, який проводився в одній з російських шкіл. Класний керівник 7 класу наприкінці тижня виписував оцінки учнів та, з огляду на них, пропонував батькам виплатити своїй дитині певну суму. Думки батьків розділилися. Одні вважали, що грошовий мотив стимулює навчальну діяльність дитини й не бачили в цьому нічого поганого, адже ми самі постійно торочимо дітям, що навчання —це праця, а будь-яка праця має оплачуватися. Інші вважали, що це псує дітей, вчить їх вимірювати все в грошову еквіваленті. А ось на дітей експеримент подіяв по-різному. У декого з’явився стимул, підвищився рівень знань, інші ж почали «випрошувати» в учителів оцінки.
Висновок зрозумілий: підхід має бути індивідуальним.