українка » 11 листопада 2019, 08:51
Дослідження методу Томатіс
Мета-аналіз доктора Т. Гілмора
Доктор Тім Гілмор провів мета-аналіз (1999 рік) серед дітей, що мають проблеми з навчанням і комунікацією. Дослідження проводилися в 5 групах, де брала участь 231 дитина. У мета-аналіз увійшли:
Дворічні спостереження за групою з 102 чоловік і підлітків з Томатіс центру в Торонто д-ра Т. Гілмора;
Річне спостереження за групою з 25 осіб у віці від 9 до 14 років в Університеті Віндзор в Онтаріо д-ра Байрона Рука;
Дев'ятимісячні спостереження за групою з 26 осіб із затримкою мовного розвитку дошкільного віку д-ра Б. Вілсона в Науковому Медичному Університеті в Онтаріо;
Спостереження за рівнем розвитку групи дітей з 32 чоловік у віці 8-12 років, що займаються нижче своїх здібностей д-ра Дж. Кершнера в Інституті Освіти в Онтаріо;
Дворічні спостереження групи 46 хлопчиків з грубою формою дислексії у віці 10-15 років г-на П. Мулда, корекційного педагога з Іст Суссекс.
Позитивні зміни були помічені у кожної з 5 груп, у наступних областях: лінгвістичної, психомоторної, індивідуальної і соціальною адаптацією, когнітивної і слуховою.
Дослідження де Бруто (1983 рік)
Дослідження проводилися з дітьми у віці від 4 до 14 років із затримкою розвитку. Тридцять учасників були розділені на 3 групи.
Перша група отримувала слухову стимуляцію за методом «Томатіс» і сенсорно-моторну програму. Друга група проходила музичні заняття без ефекту «Томатіс» і також сенсорно-моторну програму. Третя група нічого не отримувала.
Результати показали, що в Групі I і групі II розумовий розвиток дітей зріс, причому в Групі I, де діти отримували стимуляцію за методом «Томатіс», результати виявилися значно вище. У групі III результати не змінилися.
Дослідження в Дитячій психіатричної клініці Штромстад, Швеція (2002-2007 роки)
Дослідження проводилися з дітьми та підлітками, пацієнтами клініки. Психолог, консультант методу «Томатіс» Ула штафуют звернула увагу, що все більше і більше дітей мають значні проблеми з навчанням, відчувають стан тривоги і гіперактивності. Багатьом дітям поставлено діагноз СДУГ. Перша частина дослідження проводилася в 2000-2002 році. 26 дітей з гіперактивністю і проблемами концентрації уваги проходили заняття по методу «Томатіс». Результати дослідження після закінчення занять показали, що семи учням більше не був потрібен помічник в школі, тому що тепер вони могли самостійно контролювати ситуацію в класі. У них також підвищилася мотивація до навчання, і вони поліпшили свої академічні результати. Частина друга, за результатами опитування батьків, з'ясувалося, що після занять у дітей покращилася концентрація уваги, і навички комунікації з батьками і однолітками. Також покращилася їх поведінка і соціальні навички.
Подальший аналіз результатів Першої частини показав, що у 25% учнів увагу, моторні навички, мовні навички - мовні звороти, поведінку, соціальні навички і динамізм мали статистично значущі показники. Повторний опитування в 2004-2006 рр. був використаний з метою перевірки результатів після закінчення 3-4 років. У 32% були відзначені всі попередні позитивні зміни.
Центральне порушення обробки слухової інформації (Auditory Processing Disorder)
Це порушення ніяк не пов'язане зі зниженням або втратою слуху, але викликає складність з обробкою звуку, значень або вербальної комунікації. Дебора Свейн проводила дослідження з групою з 41 людини, вибраних навмання. Всі пройшли курс за програмою «Томатіс». До занять і після всім було проведено спеціальне дослідження на правильне слухове сприйняття. (Test of Auditory Perceptual Skills), а з дітьми також проводилося спеціальне тестування на володіння рецептивної промовою (ТТС). Результати дослідження показали, що метод «Томатіс» значно поліпшив слухову пам'ять, слухову послідовність, слухову дискримінацію, слухову когезию і зниження латентного слухового періоду. (Солье, 2005 рік).
Застосування методу «Томатіс» в роботі з дітьми з Аутизмом
Дані спостережень в ПАР: 6 дітей, хлопчиків, у віці від 4 до 11 років з важкою формою аутизму, проходили заняття по методу «Томатіс» з метою корекції поведінкових розладів, викликаних перебігом хвороби. 3 з 6 хлопчиків продемонстрували позитивні зміни поведінки до кінця курсу. Один з дітей більше не оцінювався, як дитина страждає на аутизм, два хлопчика продемонстрували значне пом'якшення аутичних симптомів, в той час як 3 дитини залишалися в важкому стані. 5 з 6 дітей показали значні зміни в перед- мовних областях, згідно Оціночною шкалою аутизму (САRS). Також збільшилися швидкість інтеграції слухової інформації, невербальна комунікація, емоційний стан і динамізм.
Нейсміт Рой, Джоан М., ПАР
Інше проведене дослідження в Америці виявило значні поліпшення в стані у 100 дітей з діагнозом аутизм, у віці від 3 років до 21 року, які отримували базовий курс 60 годин прослуховування. Всі 100 дітей продемонстрували, що метод «Томатіс» став належним втручанням для підтримки позитивних змін. Батькам дітей була пропозиції анкета, де їм необхідно було оцінити стан дитини до і після проведення курсу по 102 пунктам в 12 областях. Зміна було відзначено в кожній області: 87% показали зміни в особистому розвитку, 85% в слуховому сприйнятті й мови, 81% в навчанні, 80% в збільшенні концентрації уваги, 79% в поведінці, 69% в особистому зростанні і самовираженні, 66% в розвитку моторних навичок, спортивні досягнення, 63% в вокальних і музичних навичках, у 49% розвинулося уяву.
На думку Дорін Девіс, діти, які страждають аутизмом потребують набагато більшій кількості сесій, що виходять за рамки 60 прослуханих годин. Т.ч., зміни після проведення курсу є лише початком змін для даної групи дітей. Додаткові сесії програми «Томатіс» були також запропоновані (Девіс-Калугін, 2005 рік, Девіс центр, Нью Джерсі).
Дослідження методу Томатіс
Мета-аналіз доктора Т. Гілмора
Доктор Тім Гілмор провів мета-аналіз (1999 рік) серед дітей, що мають проблеми з навчанням і комунікацією. Дослідження проводилися в 5 групах, де брала участь 231 дитина. У мета-аналіз увійшли:
Дворічні спостереження за групою з 102 чоловік і підлітків з Томатіс центру в Торонто д-ра Т. Гілмора;
Річне спостереження за групою з 25 осіб у віці від 9 до 14 років в Університеті Віндзор в Онтаріо д-ра Байрона Рука;
Дев'ятимісячні спостереження за групою з 26 осіб із затримкою мовного розвитку дошкільного віку д-ра Б. Вілсона в Науковому Медичному Університеті в Онтаріо;
Спостереження за рівнем розвитку групи дітей з 32 чоловік у віці 8-12 років, що займаються нижче своїх здібностей д-ра Дж. Кершнера в Інституті Освіти в Онтаріо;
Дворічні спостереження групи 46 хлопчиків з грубою формою дислексії у віці 10-15 років г-на П. Мулда, корекційного педагога з Іст Суссекс.
Позитивні зміни були помічені у кожної з 5 груп, у наступних областях: лінгвістичної, психомоторної, індивідуальної і соціальною адаптацією, когнітивної і слуховою.
Дослідження де Бруто (1983 рік)
Дослідження проводилися з дітьми у віці від 4 до 14 років із затримкою розвитку. Тридцять учасників були розділені на 3 групи.
Перша група отримувала слухову стимуляцію за методом «Томатіс» і сенсорно-моторну програму. Друга група проходила музичні заняття без ефекту «Томатіс» і також сенсорно-моторну програму. Третя група нічого не отримувала.
Результати показали, що в Групі I і групі II розумовий розвиток дітей зріс, причому в Групі I, де діти отримували стимуляцію за методом «Томатіс», результати виявилися значно вище. У групі III результати не змінилися.
Дослідження в Дитячій психіатричної клініці Штромстад, Швеція (2002-2007 роки)
Дослідження проводилися з дітьми та підлітками, пацієнтами клініки. Психолог, консультант методу «Томатіс» Ула штафуют звернула увагу, що все більше і більше дітей мають значні проблеми з навчанням, відчувають стан тривоги і гіперактивності. Багатьом дітям поставлено діагноз СДУГ. Перша частина дослідження проводилася в 2000-2002 році. 26 дітей з гіперактивністю і проблемами концентрації уваги проходили заняття по методу «Томатіс». Результати дослідження після закінчення занять показали, що семи учням більше не був потрібен помічник в школі, тому що тепер вони могли самостійно контролювати ситуацію в класі. У них також підвищилася мотивація до навчання, і вони поліпшили свої академічні результати. Частина друга, за результатами опитування батьків, з'ясувалося, що після занять у дітей покращилася концентрація уваги, і навички комунікації з батьками і однолітками. Також покращилася їх поведінка і соціальні навички.
Подальший аналіз результатів Першої частини показав, що у 25% учнів увагу, моторні навички, мовні навички - мовні звороти, поведінку, соціальні навички і динамізм мали статистично значущі показники. Повторний опитування в 2004-2006 рр. був використаний з метою перевірки результатів після закінчення 3-4 років. У 32% були відзначені всі попередні позитивні зміни.
Центральне порушення обробки слухової інформації (Auditory Processing Disorder)
Це порушення ніяк не пов'язане зі зниженням або втратою слуху, але викликає складність з обробкою звуку, значень або вербальної комунікації. Дебора Свейн проводила дослідження з групою з 41 людини, вибраних навмання. Всі пройшли курс за програмою «Томатіс». До занять і після всім було проведено спеціальне дослідження на правильне слухове сприйняття. (Test of Auditory Perceptual Skills), а з дітьми також проводилося спеціальне тестування на володіння рецептивної промовою (ТТС). Результати дослідження показали, що метод «Томатіс» значно поліпшив слухову пам'ять, слухову послідовність, слухову дискримінацію, слухову когезию і зниження латентного слухового періоду. (Солье, 2005 рік).
[b][u]Застосування методу «Томатіс» в роботі з дітьми з Аутизмом[/u][/b]
Дані спостережень в ПАР: 6 дітей, хлопчиків, у віці від 4 до 11 років з важкою формою аутизму, проходили заняття по методу «Томатіс» з метою корекції поведінкових розладів, викликаних перебігом хвороби. 3 з 6 хлопчиків продемонстрували позитивні зміни поведінки до кінця курсу. Один з дітей більше не оцінювався, як дитина страждає на аутизм, два хлопчика продемонстрували значне пом'якшення аутичних симптомів, в той час як 3 дитини залишалися в важкому стані. 5 з 6 дітей показали значні зміни в перед- мовних областях, згідно Оціночною шкалою аутизму (САRS). Також збільшилися швидкість інтеграції слухової інформації, невербальна комунікація, емоційний стан і динамізм.
Нейсміт Рой, Джоан М., ПАР
Інше проведене дослідження в Америці виявило значні поліпшення в стані у 100 дітей з діагнозом аутизм, у віці від 3 років до 21 року, які отримували базовий курс 60 годин прослуховування. Всі 100 дітей продемонстрували, що метод «Томатіс» став належним втручанням для підтримки позитивних змін. Батькам дітей була пропозиції анкета, де їм необхідно було оцінити стан дитини до і після проведення курсу по 102 пунктам в 12 областях. Зміна було відзначено в кожній області: 87% показали зміни в особистому розвитку, 85% в слуховому сприйнятті й мови, 81% в навчанні, 80% в збільшенні концентрації уваги, 79% в поведінці, 69% в особистому зростанні і самовираженні, 66% в розвитку моторних навичок, спортивні досягнення, 63% в вокальних і музичних навичках, у 49% розвинулося уяву.
На думку Дорін Девіс, діти, які страждають аутизмом потребують набагато більшій кількості сесій, що виходять за рамки 60 прослуханих годин. Т.ч., зміни після проведення курсу є лише початком змін для даної групи дітей. Додаткові сесії програми «Томатіс» були також запропоновані (Девіс-Калугін, 2005 рік, Девіс центр, Нью Джерсі).