Глобальні оголошення!



Рецептивна й експресивна мова. Порушення

Відповісти Відповісти

Смайлики
:arrow: :wink: :yes: :nea: :ha: :hi: ::Р: :crazy: :sad: :impossible: :scare: :aggressive: :dash: :ireful: :cry: :cray: :В): :new: :=): :rose: :kiss: :confused: :pardon: :aplo: :clapping: :dance: :dreams: :love: :bad: :mamba: :***: :cleaning: :working: :help: :dokter: :(): :+++:
Більше смайликів
BBCode увімкнено
[img] увімкнено
[flash] вимкнено
[url] увімкнено
Смайлики увімкнено
Огляд теми
   

Розгорнутий вигляд Огляд теми: Рецептивна й експресивна мова. Порушення

Re: Рецептивна й експресивна мова. Порушення

Повідомлення українка » 06 січня 2021, 15:06

природа заїкання
Заїкання - це порушення мовно-рухових актів, коли людині важко почати говорити, судома супроводжує його мова, і йому доводиться розтягувати звуки, повторювати по кілька разів одні й ті ж склади або слова.

Ще в 70 х роках минулого століття були виділені дві основні форми патології: логоневроз і неврозоподібних синдром, з яких психогенне походження має тільки логоневроз.


Приклад неврозоподібного синдрому:

Михайло 40 років. Не дивлячись на дуже швидку, переривається мова, повністю були відсутні будь-які страхи і комплекси. Його впевненість у собі особливо виявлялася в публічних виступах. Він міг вимовити блискучий монолог, після чого прийти додому і знову потворно заїкатися. Ми почали з того, що забарилися мова, щоб порушення не переважало над процесом гальмування, а потім ще рік тренувалися через ситуації, які спровокували збій в мові. В результаті людина перестала заїкатися і взагалі сильно змінився - став більш спокійним і врівноваженим.

Як можна бачити, ми не шукали причину його заїкання в дитинстві, тому що коригування даного випадку цього не вимагала. Так виглядає неврозоподібних синдром.


Інша річ логоневроз. Найчастіше клініка логонервозов складається в логофобии - ірраціональному страху мови в супроводі інших невротичних порушень: сну, апетиту, настрою, комфорту. Типовою ознакою логонервозов є сором'язливість, нерішучість. Іноді - відгородженість, мовчазність, ворожість і навіть тривожна недовірливість. Звідси і специфіка підходу - якщо людям з такою проблемою запропонувати голі логопедичні методики, толку не буде. Тому що методики зажадають від заїки фіксації на своїй промові, а він від цього буде тільки страждати - його мова продовжить погіршення. Логоневроз вимагає заходів прямо протилежних, спрямованих на відвернення від розладу. Можна вжитися в інший спосіб або захопитися змістом бесіди - в таких станах людина може просто забути, що він заїкається.

Re: Рецептивна й експресивна мова. Порушення

Повідомлення українка » 04 січня 2021, 10:40

Сенсорна кімната і тривожність і тики

Тікі є домінуючою формою гіперкінезів дитячого віку, діагностуються у 5-24% дітей, частіше у хлопчиків, хронічні форми тиків спостерігаються у 1% дитячого населення

Пік захворюваності припадає на дошкільний і шкільний вік з максимальними проявами в 7-12 років.
У 80% випадків тікам і супроводжують симптоми у вигляді синдрому дефіциту уваги і гіперактивності (СДУГ), тривожні порушення, зниження пам'яті
До інших видів таких розладів у пацієнтів з тиками можна віднести високий рівень тривожності, що виявляються за допомогою тесту Спілберга. Діти з тиками мають значно більшу кількість випадків тривожних розладів, ніж діти без тиків (21% проти 15%), простих фобій (29% проти 19%), соціальних фобій (28% проти 18%) [15].
Крім СДУГ було виявлено до 79% супутніх тікам симптомів: порушення настрою і тривожні розлади, обсесивно-компульсивні розлади, розлади аутистичного спектру, проблеми контролю гніву, опозиційний викликає, імпульсивна, самоагрессівное і агресивна поведінка. Cопутствующие тривога і депресія мають істотний вплив на якість життя дитини з нервовими тиками.

Re: Рецептивна й експресивна мова. Порушення

Повідомлення українка » 30 грудня 2020, 11:14

Як залучити дитину?
За даними фахівців, в останні роки збільшилася кількість дітей, які страждають різними порушеннями в розвитку (наприклад, СДУГ, ЗПР і т.д.). При цих захворюваннях у дітей спостерігаються такі відмінні риси, як зайва чутливість, погана пам'ять, нездатність утримувати увагу та ін. При традиційній схемі проведення занять дитина займається з логопедом індивідуально або в групі, а потім вдома з рідними відпрацьовує отримані на заняттях навички. І тут батьки можуть зіткнутися з проблемою відсутності у дітей інтересу до таких занять, адже корекційна робота з промовою завжди вимагає посидючості і копіткої праці. Тому найчастіше діти займаються тому, що «мама так сказала». Якщо ж до роботи підключити не тільки зовнішню мотивацію, а ще й внутрішню, коли дитина почне сам відчувати інтерес до пізнання, то тоді робота щодо виправлення недоліків мови стане набагато ефективніше. Саме тому корекційна робота в сенсорній кімнаті сподобається не тільки батькам, а й їхнім дітям, адже заняття проходять у формі захоплюючої гри.

Перш за все, незвичайність і інтерактивність кожного предмета в сенсорній кімнаті робить її такою привабливою для дітей. Кожен елемент обладнання можна чіпати, розглядати, стежити за грою кольору і світла, що допомагає встановити контакт дитини і логопеда, а також занурити його в атмосферу гри і чарівництва. Фахівці радять включати в роботу кожен з об'єктів сенсорної кімнати поступово, щоб виключити негативну реакцію дитини на будь-якої з елементів обладнання.

Робота з дітьми в сенсорній кімнаті
Заняття починається з вправ на релаксацію, коли хлопці можуть спокійно сидіти або лежати на м'яких модулях, виконуючи нескладні вправи на зняття м'язового напруження. Після цього настає черга активної роботи. Використовуються гри з елементами обладнання (з сенсорними доріжками, панелями з одночасним промовлянням фраз по темі заняття). У роботі застосовуються також вправи з піском, що сприяють розвитку дрібної моторики рук і відчуття дотику кінчиків пальців (як відомо, розвиток саме цих функцій безпосередньо пов'язане з правильним розвитком мови). На піску можна малювати контури букв і промовляти їх, «закопувати» в пісок руки, а також шукати в ньому «скарб». В роботі з розвитку мовлення також необхідно розвивати і слух, адже дитина повинна не тільки слухати, а й чути педагога. Для цього в сенсорній кімнаті також передбачено спеціальне обладнання, починаючи від музичних систем і закінчуючи звуковими інтерактивними панелями.

Варто відзначити, що сенсорна кімната в роботі логопеда є потужним інструментом по корекції мовних порушень, який цікавий дітям, що істотно підвищує ефективність роботи. Різноманітність варіантів вправ з обладнанням в такій кімнаті просто величезна, а у дитини з'явиться шанс розкрити свій потенціал. Матеріал, їх підносили дитині, повинен викликати у нього інтерес, тоді він швидше запам'ятається, а дитина, нарешті, почне говорити красиво. У випадках роботи з дітьми з різними порушеннями психічного та розумового розвитку сенсорна кімната також дає логопеда великі можливості не тільки з корекції мовлення таких дітей, але і по створенню у них позитивного емоційного фону і зняття психологічної напруги.

Re: Рецептивна й експресивна мова. Порушення

Повідомлення українка » 29 грудня 2020, 20:53

Сенсорна кімната як інструмент логопеда

Сенсорна кімната: Фахівці

Сенсорний педагог Слободенюк Олег Юрійович
практичний психолог
Послуги, що надаються мед. послуги: Проведення індивідуальних корекційних занять, розробка дидактичних матеріалів, проведення індивідуальних та групових занять по сенсорної інтеграції
Працює з дітьми, що мають діагнози: ДЦП, УО, ЗПР, СДУГ


Довгань Марія Вікторівна
корекційний Педагог, Дефектолог

Проведення індивідуальних корекційних занять, розробка дидактичних матеріалів, проведення групових занять з логоритміки, надання консультаційної допомоги батькам
Працює з дітьми, що мають діагнози: ДЦП, УО, ЗПР,


ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНЕ СОПРОВОЖДАНІЕ ОСОБЛИВИХ ДІТЕЙ В УМОВАХ Сенсорний КІМНАТИ Центру Стимуляції Мозку


Сенсорна кімната як інструмент логопеда

Всім відомо, що тільки людина володіє такою формою спілкування, як мова. У розвитку мови у деяких дітей можуть спостерігатися певні труднощі. Це можуть бути мовні порушення, пов'язані з основним захворюванням (наприклад, аутизм, синдром Аспергера), або часто зустрічаються дефекти мови (наприклад, коли дитина гаркавить, або не може вимовляти правильно ті чи інші звуки). У будь-якому випадку, з плином часу такі проблеми не тільки не дають дитині повноцінно реалізувати всі функції мови, а й негативно впливають на пізнавальну активність, а також адаптацію дитини в соціумі. Ці проблеми безпосередньо зачіпають роботу логопеда.

Актуальність даної проблеми, а також все зростаючий інтерес педагогів-психологів і логопедів до сучасних технологій роботи з такими порушеннями особливим чином виділяють сенсорну кімнату. Це інноваційне, інтерактивний простір пропонує справді невичерпне джерело різних прийомів і методів роботи з мовними порушеннями. Різноманітні стимулятори, якими наповнене сенсорне простір, допомагають педагогу з успіхом вирішувати завдання з розвитку всіх органів почуттів дитини, з корекції мовлення, індивідуальних особливостей характеру, а також допомагає створити позитивний настрій і атмосферу спокою.

Re: Рецептивна й експресивна мова. Порушення

Повідомлення українка » 12 лютого 2020, 11:05

критерій порівняння

моторна алалія
-Моторний рівень речеобразования повністю або щодо збережений і потенційно дозволяє здійснювати артикуляційний акт
- Порушується вся мовна система (вимова, лексика, граматика)
-. Розлади вимови звуків є наслідком порушення провадження фонематических операцій - вибору і комбінування фонем.
-Багато звуки, схильні до порушень (перекручувань, замін, перепустками, повторенням, перестановок), мають одночасно і правильну вимову.
Переважають різнотипні порушення звуковимови (спотворення, заміни, пропуски).
-Домініруют заміни невеликої кількості звуків.
-. Може бути одночасно і правильне, і спотворена вимова звуку.
Заміна артікуляторно складних і артікуляторно простих звуків.
- Вимова звуку в складі складів щодо сохранно, в складі слова - порушено

дизартрія
-Порушення артикуляції компонента мовлення становлять суть даної патології
-Нарушается одна з підсистем - фонетична
-Розлади вимови викликані насамперед порушеннями фонетичних (моторних) операцій.
- Тільки поодинокі звуки мають одночасно правильну вимову.
-. При стертою дизартрії переважають однотипні порушення (або спотворення, або пропуски, або заміни).
- Домінують спотворення великої кількості звуків.
-Для всіх перекручених звуків характерно постійне спотворення.
- Заміни переважно артікуляторно складних звуків.
- Порушено вимова звуку як в словах, так і в складах

Re: Рецептивна й експресивна мова. Порушення

Повідомлення українка » 11 лютого 2020, 11:15

Мікрополяризація у Лікуванні Алалії- власний досвід невролога:


З особистого досвіду:

1. Не розмовляюча дитина з ЗПР і Аутичні Риси. На ранній стадії мною (невролог) був поставлений діагноз, який згодом підтвердився.. У зв'язку з тим, що дитині була нанесена металева травма акушерами в процесі родової діяльності мами (видавлювали дитину і тягнули щипцями) результати МРТ показали нам «непрацюючі» частини мозку, тобто теоретично дитині просто нічим говорити. Практично займалися з дитиною 3 роки онлайн. Проводили гомеопатичне, медикаментозне і апаратне лікування. Найбільш ефективною процедурою для цієї дитини виявилася мікрополярізаціі. Схема лікування була наступна: 3 курси на рік, по 10 сеансів, 30 хвилин. В результаті: даний малюк пішов розмовляючою дитиною в дитячий сад з ЗПР. При цьому як зазначали фахівці даного дитячого закладу: «Ваша дитина найрозумніший в цій групі. Він знає і називає кольору, форму, може підтримати бесіду ».
Як нам допомогла мікрополярізаціія?
На заняттях ми викликали голосні звуки, розвинули розуміння зверненої мови. Але у нас ніяк не виходило з'єднати звуки в склад.
Зробили мікрополярізаціі - з'явився склад,
Зробили 2-у сесію - з'явилися слова,
Зробили 3 сесію - дитина почала самостійно задавати питання.
Мікрополярізаціія кожен раз як би допомагала знанням, які ми давали на заняттях засвоїтися.
В даному випадку - головне у певний час зупинитися. Коли ми домоглися головної для нас мети - створили мову, нехай з аграмматизмами, нехай мінімальну, але з дитиною з'явилася можливість спілкуватися, ми прибрали процедуру, тому що побоялися виникнення побічних ефектів через перестимуляції.

Re: Рецептивна й експресивна мова. Порушення

Повідомлення українка » 07 листопада 2019, 09:09

Мікрополярізація при Туговухості

КЛІНІЧНА ЕФЕКТИВНІСТЬ мікрополярізаціі
Необхідно відзначити, що дана процедура дозволяє домогтися істотних результатів у лікуванні багатьох захворювань.

Які результати?

- Поліпшуються все пізнавальні функції мозку: увага, пам'ять, мислення, моторика

- Поліпшується, а іноді і повністю відновлюється мова, розширюється активний словник, діти починають говорити цілими фразами або пропозиціями

- Знижується гіперактивність, імпульсивність і агресія

- Поліпшується пізнавальний інтерес, активну увагу, що дає можливість важким діткам займатися з педагогами

- У дітей починає працювати абстрактне мислення (багатьом дітям з порушеннями воно недоступне), що дозволить дитині в майбутньому навчатися у звичайній школі.
покращується процес корекції мовних порушень в 2-3 рази;

Добре піддаються відновленню і слухові функції при сенсоневральній туговухості.
В випадку нейросенсорної туговухості знижуються слухові тональні пороги на 10-20 дБ.
Крім того, процедура мікрополярізаціі дає можливість поліпшити або ж відновити психічні, рухові, мовні функції, купірувати судомні напади, гіперкінези, зменшити вогнища ураження головного мозку у пацієнтів з черепно-мозковими травмами та інсультами, привести в норму роботу тазових органів.


Процедура здійснюється шляхом закріплення електродів на певні точки голови і в середньому триває від півгодини до 50 хвилин. Рекомендований курс зазвичай не перевищує 10-12 сеансів, а його тривалість підбирається індивідуально. Залежно від отриманих результатів лікар може призначити додатковий курс, але не раніше, ніж через 3 місяці.
Що примітно, застосування даного методу не має обмежень за віком і статтю пацієнта.

Прихований текст. Щоб його побачити, Вам необхідно зареєструватися!

Re: Рецептивна й експресивна мова. Порушення

Повідомлення українка » 06 листопада 2019, 21:57

Запуск мовлення при алалії і затримці мови
Метод Томатіс - це система аудіовокальних тренувань, розроблена А. Томатіс і отримала всесвітнє визнання. Прийом веде Лізункіна Наталія Сергеевна- ліцензований психолог, логопед-дефектолог, що практикує метод Томатиса по Системі RuListen (Російська розробка) -особлива система обробки музики, яка відповідає стандартам, розробленим доктором А. Томатіс; Приблизно 40 років тому французький лікар-отоларинголог Альфред Томатіс зробив деякі дивовижні відкриття, які послужили поштовхом до розвитку методу Томатиса. Цей метод має різні назви: «слухове навчання», «слухове збудження» або «слухова терапія».

Мета методу Томатіс полягає в тому, щоб повторно навчити людину процесу слухання, навчити вуха, щоб слухати і сприймати ті звуки, які не сприймали раніше, що покращує здібності до вивчення і освоєння мов, до комунікабельності, збільшує творчий потенціал і позитивно впливає на соціальну поведінку індивідуума. Звук передається на барабанну перетинку, а потім завдяки кісткової провідності, стимулює рефлекс скорочення-розслаблення м'язів стремечка і молоточка. Напруга барабанної перетинки і ланцюга слухових кісточок забезпечується двома м'язами: тимпанальной (барабанної), натягує барабанну перетинку і прикріпленою до рукоятки молоточка і стапедіальной (стремена), прикріпленою до голівки стремінця. Вони підтримують тонус барабанної перетинки і забезпечують акомодацію проводить звуки апарату до подразників різної інтенсивності і частоти. Скорочення м'язів відбуваються також при дії нового акустичного подразника, при власної мовної діяльності. Це свідчить про те, що м'язи середнього вуха беруть участь в орієнтовною реакції і реакції зворотного зв'язку від мовної системи до слухового входу. Стимуляція скорочення цих м'язів досягається в результаті перцептивного звукового контрасту (дворазового чергування частоти та інтенсивності звуку). В результаті вібрації, викликаної звуковими коливаннями, ці м'язи, в свою чергу, надають руху равлика і півкруглі канали середнього вуха. Переддень і півкруглі канали належать до периферичного відділу вестибулярного аналізатора. За нервових волокнах вестибулярного нерва і равлики імпульси надходять в центральну нервову систему, викликаючи відповідні рефлекторні реакції. Аферентний шлях представляє собою кілька послідовних рівнів: спіральний ганглій равлики кохлеарні ядра довгастого мозку верхня олива довгастого мозку нижні горби четверохолмия середнього мозку медіальні колінчаті тіла таламуса слухові поля скроневої кори мозку Однак, крім класичного шляху, були виявлені додаткові аферентні слухові шляхи, пов'язані з ретикулярною формацією стовбура, мозочком, асоціативними ядрами таламуса і корковими полями, що оточують центральне слухове поле. Ретикулярна формація і лімбічна система є структурами енергетичного блоку мозку. Сама ретикулярна формація не є енергопродукуючої системою, а черпає активаційний потенціал з двох джерел - з обмінних процесів організму, що лежать в основі гомеостазу, і з вступників в організм сенсорних подразнень із зовнішнього світу. У методі Томатиса дитина через навушники прослуховує певні набори звуків. Головним чином це спеціально оброблена музика Моцарта, григоріанський піснеспіви, вальси. Звичайні сигнали поєднуються з високо- і низькочастотними. Таким чином, відбувається скорочення м'язів вуха і постійна стимуляція кори головного мозку за рахунок орієнтовного рефлексу. Комплекс реакцій організму у відповідь на новизну подразника - складна реакція тварин і людини на новизну стимулу, названа І. П. Павловим рефлексом «що таке?». Його біологічний сенс - створення умов для кращого сприйняття подразника. Виділяють три діапазони частот, які сприймаються вухом людини: - низька область приблизно до 1000 Гц пов'язана з рівновагою, руховими і вегетативними функціями; - середня область приблизно 1000Гц-3000Гц пов'язана з промовою, мовами і комунікацією, так як цей діапазон в основному представлений в голосі; - область високих тонів, вище 3000Гц має відношення до асоціативних, розумових процесів. Таким чином, подаючи звуки на певній частоті, з'являється можливість стимулювати найбільш проблемні та необхідні зони вищої нервової діяльності. Ще перебуваючи в утробі, дитина чує тільки високі частоти (через навколоплідної рідини і кістковий шлях). А коли він народжується, його вухо заново вчиться слухати, причому починаючи вже з низьких частот, і з кожним роком життя діапазон збільшується. Діти з порушенням сенсорної інтеграції не чують високі частоти, оскільки у них відсутня гармонія між високими і низькими частотами на тілі, тобто поганий вестибулярний апарат. Але завдяки систематичним тренуванням вони привчаються слухати і сприймати ті звуки, які не сприймали раніше. Оригінальний метод Томатіс складається в звуковому впливі за допомогою спеціального приладу - «Електронне вухо», через яке надходить фільтрований звук певних частот. В результаті Ваші вуха «тренуються» слухати і сприймати ті звуки, що не засвоювалися раніше (earobic).

Re: Рецептивна й експресивна мова. Порушення

Повідомлення українка » 25 жовтня 2019, 07:32

Томатіс-сесії
Перший етап. сенсомоторний

Цей етап передбачає головною своєю метою навчання слухової системи дитини приймати і обробляти вхідний стимул. Навчитися реагувати на вхідну інформацію. Ми втручаємося в процес слухання і починаємо його регулювати. На цьому етапі будується основа для наступної роботи. Для дітей з особливостями розвитку це може бути найважливішим етапом.

Другий етап. Етап сонічногоеского повернення

Сонічнеское повернення передбачає поступове, поступально вирізання низькочастотних компонентів з повного звукового спектра. Поступово піднімаючись до діапазону 9 000 Гц.

Навчивши систему сприймати розкладений звуковий спектр, ми даємо можливість сприймати і швидше аналізувати частотний комплекс, що з себе і представляє наша мова.

Разом з тим, ми вирішуємо проблему непереносимості певних звуків. Сигнал перестає розцінюватися як небезпечний і загрозливий.

Третій етап. внутрішньоутробний слух

Етап материнського голосу. Дослідження останніх років, проведені по вивченню внутрішньоутробного розвитку, дозволили підтвердити теорію, що плід веде інтенсивну фізичну і чуттєву активність. Ця гіпотеза, вперше висунута Альфредом Томатіс, зараз підтверджена і прийнята. З перших місяців розвитку плід може чути, а також він здатний накопичувати численні спогади, які йому доставляє перший чуттєвий досвід. До 18 тижня вагітності людське вухо повністю сформовано і функціонально. Відповідно до теорії А. Томатиса, всі 9 місяців внутрішньоутробного життя це вирішальний час не тільки для фізичного, а й психічного розвитку дитини. Внутрішньоутробне сприйняття материнського голосу - це перший досвід комунікації, зв'язок зі світом.

Дитина, перебуваючи в амніотичної рідини в утробі матері, чує масу звуків, які їй після народження стають недоступні - серцебиття і дихання матері, голос, шум від роботи внутрішніх органів. Обумовлено це тим, що в період внутрішньоутробного розвитку вуха дитини заповнені рідиною, що проводить звук значно краще, ніж повітря. З цієї причини Томатіс пропонує використовувати голос матері, щоб повторно відкрити процес слухання. Голос пропускається через фільтри, нагадуючи собою звуки, які чує зародок в утробі. Голос матері є міцною основою, завдяки якому починає формуватися і розвиватися процес слухання, що впливає також на подальший розвиток мовних навичок. В цілому весь цей процес являє собою не що інше, як спробу "перепрограмувати" різні етапи розвитку через символічний досвід.

Можна констатувати, що в більшості випадків використання материнського голосу заспокоює, розслаблює і дає відчуття свободи. Крім психологічного аспекту - повернення до архаїчної пам'яті, ми даємо нервовій системі потужний енергетичний заряд, тому що саме звуки високої частоти живлять мозок.

Четвертий етап. Сонічне народження

Сонічне народження передбачає поступове додавання раніше вирізаних із спектру частот. Це дає можливість повернути «вухо» з рідкого середовища в повітряну, символізуючи поступове проходження по родових шляхах і народження. На цьому етапі також використовується мамин голос.

П'ятий етап. перемовний

«Ми всі народилися поліглотами», - говорив Альфред Томатіс, маючи на увазі, що вухо народженої дитини починає підлаштовуватися до навколишнього його акустичному середовищі, до мови, мови, який він чує навколо себе. У музичну підтримку на даному етапі включають пісні, розповіді, казки рідною мовою.

Шостий етап. мовний

Це активний етап. На даному етапі проводиться аудіо-вокальна робота, для якої використовується мікрофон. Робота з власним голосом. Зміцнення правого аудіо-вокального кола, контролю власної мови.

Ще один важливий момент. Будь-яке наше навчання проходить через формування і закріплення навику, автоматичного виконання дії. Метод Томатіс® - це процес навчання безпідставного слухання. Це процес формування діалогу між слуховий системою і мозком. Система отримує новий спосіб дії і запам'ятовує його. На вироблення навику кожній людині потрібен певний час, яке становить близько 60 годин. Вироблений за цей час ефект зберігається на все життя.


Прихований текст. Щоб його побачити, Вам необхідно зареєструватися!

Re: Рецептивна й експресивна мова. Порушення

Повідомлення українка » 24 жовтня 2019, 09:30

Метод Томатиса в лікуванні алалії
Яким чином відбувається такий вплив на мозок?

Слухова терапія Томатіс заснована на ефекті перемикання між різними типами звукового сигналу: подається тихий звук низької частоти (Звук1) і гучний звук високої частоти (Звук2). При прослуховуванні Звуку №1 м'язи вуха розслабляються, а рівень активності мозку знижується, а при прослуховуванні Звуку №2 спостерігається протилежний ефект. За рахунок контрастних переходів при застосуванні методу Томатіс здійснюється тренування м'язів вуха, а також системи обробки звукових сигналів.

Однак методика Томатіс володіє ще рядом цікавих особливостей. Наприклад, це вбудований в дужку навушників вібратор, що подає сигнал через кістки черепа в паузах між перемиканнями Звук №1 і Звук №2 (ефект кісткової провідності). Це дозволяє слуховий системі підготуватися до прийому сигналу нового типу.

Багаторазові перемикання призводять мозок в стан підвищеної активності, система обробки слухової інформації навчається гнучко реагувати на вплив що змінюється, поліпшується увага і сприйняття.


Про саму алалію:

Особливості психічного та мовного розвитку при сенсорної алалії
При сенсорної алалії дитина чує, але не розуміє звернену мову.


Це відбувається через пошкодження коркового кінця мовнослухового аналізатора (в клітинах верхньо-скроневої звивини - петля Гешля), де здійснюється первинний аналіз мовних звуків. У дітей не формується фонематичне сприйняття, не диференціюються фонеми і не сприймається слово цілком, відзначаються несформованість акустико-гностичних процесів, зниження здатності до сприйняття мовних звуків.

Сенсорна алалія менш вивчена, ніж моторна. В деякій мірі це пов'язано з тим, що кількість дітей з таким порушенням відносно невелике, а його розпізнавання і диференціальна діагностика з іншими порушеннями утруднені.

Порушення розуміння при сенсорної алалії істотно відрізняється від порушення, викликаного зниженням слуху. Спостереження показують, що зазвичай у людей з вадами слуху буває досить стабільний, стійкий поріг сприйняття, нижче якого диференціація звукових сигналів стає неможливою.

Сенсорне ж порушення відрізняється відсутністю чіткого порога сприйняття.

У дитини відзначається мерехтлива мінливість слухової функції: сигнали однакової гучності то сприймаються, то не сприймаються.
Це залежить від підвищеної збудливості або загальмованості дитини, відїї соматичного і нервового стану, від психічної активності, особливостей навколишнього середовища, обстановки, способів подачі сигналів і ряду інших чинників. Збільшення гучності зверненої мови покращує розуміння слабочуючих дітей і призводить до зворотного ефекту у дітей сенсорної алалією. Надсильні подразники викликають позамежне охоронне гальмування в корі головного мозку і недорозвинені клітини впадають в стан функціональної блокади, вимикаються з діяльності. Більш тиху, спокійну мову дитина з сенсорною недостатністю зазвичай сприймає краще.

На відміну від дітей зі зниженим слухом, діти із сенсорною алалією часто мають гиперакузію - підвищену чутливість до звуків, байдужим для оточуючих: шум, шурхіт, скрип і т. Д. Діти сприймають такі звуки болісно і дають на них своєрідну реакцію.
Діти із сенсорною алалією спонтанно можуть повторити окремі склади, звукосполучення, слова і короткі фрази, які сприймаються ними з навколишнього, але повторення є нестійкими. Наслідування звуків при сенсорної алалії не постійно і багато в чому залежить від ситуації. Пасивний словник дитини часто нестійкий і помітно відстає від активного. Часто дитина називає предмет в будь-якій ситуації, а дізнається його назву тільки вибірково в певних умовах. Діти із сенсорною алалією продуктують звуки з нормальною модуляцією і інтонаціями.

Ступеня недорозвинення речеслухового аналізатора, як й мовленнєвого, бувають різними, звідси і різноманіття проявів недоліків розуміння.
У більш грубих випадках дитина зовсім не розуміє мову оточуючих, байдужа до будь-яких мовних і немовних звукових подразників. В інших випадках дитина розуміє окремі ужиткові слова, але втрачає їх розуміння на фоні розгорнутого висловлювання. Іноді розуміння ізольованих слів ускладнює дитину більше, ніж розуміння змісту фрази. Поступово дитина починає прислухатися до звуків, в тому числі і мовних, але увага її довгий час залишається нестійкою і виснажує. Фонематичне сприйняття розвивається повільно і надовго залишається несформованим. Велику роль для дітей із сенсорною алалією грає ситуація. Діти часто розуміють зміст висловлювань тільки в певному контексті. При зміні форми слів, їх порядку, зміни темпу висловлювання розуміння зникає.

Відзначаються труднощі включення, переключення і розподілу уваги, сповільненість слухового сприйняття.

Зустрічаються діти, які розуміють тільки те, то можуть проговорити самі, і розуміють тільки після такого промовляння.

Догори

cron