українка » 06 листопада 2019, 21:57
Запуск мовлення при алалії і затримці мови
Метод Томатіс - це система аудіовокальних тренувань, розроблена А. Томатіс і отримала всесвітнє визнання. Прийом веде Лізункіна Наталія Сергеевна- ліцензований психолог, логопед-дефектолог, що практикує метод Томатиса по Системі RuListen (Російська розробка) -особлива система обробки музики, яка відповідає стандартам, розробленим доктором А. Томатіс; Приблизно 40 років тому французький лікар-отоларинголог Альфред Томатіс зробив деякі дивовижні відкриття, які послужили поштовхом до розвитку методу Томатиса. Цей метод має різні назви: «слухове навчання», «слухове збудження» або «слухова терапія».
Мета методу Томатіс полягає в тому, щоб повторно навчити людину процесу слухання, навчити вуха, щоб слухати і сприймати ті звуки, які не сприймали раніше, що покращує здібності до вивчення і освоєння мов, до комунікабельності, збільшує творчий потенціал і позитивно впливає на соціальну поведінку індивідуума. Звук передається на барабанну перетинку, а потім завдяки кісткової провідності, стимулює рефлекс скорочення-розслаблення м'язів стремечка і молоточка. Напруга барабанної перетинки і ланцюга слухових кісточок забезпечується двома м'язами: тимпанальной (барабанної), натягує барабанну перетинку і прикріпленою до рукоятки молоточка і стапедіальной (стремена), прикріпленою до голівки стремінця. Вони підтримують тонус барабанної перетинки і забезпечують акомодацію проводить звуки апарату до подразників різної інтенсивності і частоти. Скорочення м'язів відбуваються також при дії нового акустичного подразника, при власної мовної діяльності. Це свідчить про те, що м'язи середнього вуха беруть участь в орієнтовною реакції і реакції зворотного зв'язку від мовної системи до слухового входу. Стимуляція скорочення цих м'язів досягається в результаті перцептивного звукового контрасту (дворазового чергування частоти та інтенсивності звуку). В результаті вібрації, викликаної звуковими коливаннями, ці м'язи, в свою чергу, надають руху равлика і півкруглі канали середнього вуха. Переддень і півкруглі канали належать до периферичного відділу вестибулярного аналізатора. За нервових волокнах вестибулярного нерва і равлики імпульси надходять в центральну нервову систему, викликаючи відповідні рефлекторні реакції. Аферентний шлях представляє собою кілька послідовних рівнів: спіральний ганглій равлики кохлеарні ядра довгастого мозку верхня олива довгастого мозку нижні горби четверохолмия середнього мозку медіальні колінчаті тіла таламуса слухові поля скроневої кори мозку Однак, крім класичного шляху, були виявлені додаткові аферентні слухові шляхи, пов'язані з ретикулярною формацією стовбура, мозочком, асоціативними ядрами таламуса і корковими полями, що оточують центральне слухове поле. Ретикулярна формація і лімбічна система є структурами енергетичного блоку мозку. Сама ретикулярна формація не є енергопродукуючої системою, а черпає активаційний потенціал з двох джерел - з обмінних процесів організму, що лежать в основі гомеостазу, і з вступників в організм сенсорних подразнень із зовнішнього світу. У методі Томатиса дитина через навушники прослуховує певні набори звуків. Головним чином це спеціально оброблена музика Моцарта, григоріанський піснеспіви, вальси. Звичайні сигнали поєднуються з високо- і низькочастотними. Таким чином, відбувається скорочення м'язів вуха і постійна стимуляція кори головного мозку за рахунок орієнтовного рефлексу. Комплекс реакцій організму у відповідь на новизну подразника - складна реакція тварин і людини на новизну стимулу, названа І. П. Павловим рефлексом «що таке?». Його біологічний сенс - створення умов для кращого сприйняття подразника. Виділяють три діапазони частот, які сприймаються вухом людини: - низька область приблизно до 1000 Гц пов'язана з рівновагою, руховими і вегетативними функціями; - середня область приблизно 1000Гц-3000Гц пов'язана з промовою, мовами і комунікацією, так як цей діапазон в основному представлений в голосі; - область високих тонів, вище 3000Гц має відношення до асоціативних, розумових процесів. Таким чином, подаючи звуки на певній частоті, з'являється можливість стимулювати найбільш проблемні та необхідні зони вищої нервової діяльності. Ще перебуваючи в утробі, дитина чує тільки високі частоти (через навколоплідної рідини і кістковий шлях). А коли він народжується, його вухо заново вчиться слухати, причому починаючи вже з низьких частот, і з кожним роком життя діапазон збільшується. Діти з порушенням сенсорної інтеграції не чують високі частоти, оскільки у них відсутня гармонія між високими і низькими частотами на тілі, тобто поганий вестибулярний апарат. Але завдяки систематичним тренуванням вони привчаються слухати і сприймати ті звуки, які не сприймали раніше. Оригінальний метод Томатіс складається в звуковому впливі за допомогою спеціального приладу - «Електронне вухо», через яке надходить фільтрований звук певних частот. В результаті Ваші вуха «тренуються» слухати і сприймати ті звуки, що не засвоювалися раніше (earobic).
Запуск мовлення при алалії і затримці мови
Метод Томатіс - це система аудіовокальних тренувань, розроблена А. Томатіс і отримала всесвітнє визнання. Прийом веде Лізункіна Наталія Сергеевна- ліцензований психолог, логопед-дефектолог, що практикує метод Томатиса по Системі RuListen (Російська розробка) -особлива система обробки музики, яка відповідає стандартам, розробленим доктором А. Томатіс; Приблизно 40 років тому французький лікар-отоларинголог Альфред Томатіс зробив деякі дивовижні відкриття, які послужили поштовхом до розвитку методу Томатиса. Цей метод має різні назви: «слухове навчання», «слухове збудження» або «слухова терапія».
Мета методу Томатіс полягає в тому, щоб повторно навчити людину процесу слухання, навчити вуха, щоб слухати і сприймати ті звуки, які не сприймали раніше, що покращує здібності до вивчення і освоєння мов, до комунікабельності, збільшує творчий потенціал і позитивно впливає на соціальну поведінку індивідуума. Звук передається на барабанну перетинку, а потім завдяки кісткової провідності, стимулює рефлекс скорочення-розслаблення м'язів стремечка і молоточка. Напруга барабанної перетинки і ланцюга слухових кісточок забезпечується двома м'язами: тимпанальной (барабанної), натягує барабанну перетинку і прикріпленою до рукоятки молоточка і стапедіальной (стремена), прикріпленою до голівки стремінця. Вони підтримують тонус барабанної перетинки і забезпечують акомодацію проводить звуки апарату до подразників різної інтенсивності і частоти. Скорочення м'язів відбуваються також при дії нового акустичного подразника, при власної мовної діяльності. Це свідчить про те, що м'язи середнього вуха беруть участь в орієнтовною реакції і реакції зворотного зв'язку від мовної системи до слухового входу. Стимуляція скорочення цих м'язів досягається в результаті перцептивного звукового контрасту (дворазового чергування частоти та інтенсивності звуку). В результаті вібрації, викликаної звуковими коливаннями, ці м'язи, в свою чергу, надають руху равлика і півкруглі канали середнього вуха. Переддень і півкруглі канали належать до периферичного відділу вестибулярного аналізатора. За нервових волокнах вестибулярного нерва і равлики імпульси надходять в центральну нервову систему, викликаючи відповідні рефлекторні реакції. Аферентний шлях представляє собою кілька послідовних рівнів: спіральний ганглій равлики кохлеарні ядра довгастого мозку верхня олива довгастого мозку нижні горби четверохолмия середнього мозку медіальні колінчаті тіла таламуса слухові поля скроневої кори мозку Однак, крім класичного шляху, були виявлені додаткові аферентні слухові шляхи, пов'язані з ретикулярною формацією стовбура, мозочком, асоціативними ядрами таламуса і корковими полями, що оточують центральне слухове поле. Ретикулярна формація і лімбічна система є структурами енергетичного блоку мозку. Сама ретикулярна формація не є енергопродукуючої системою, а черпає активаційний потенціал з двох джерел - з обмінних процесів організму, що лежать в основі гомеостазу, і з вступників в організм сенсорних подразнень із зовнішнього світу. У методі Томатиса дитина через навушники прослуховує певні набори звуків. Головним чином це спеціально оброблена музика Моцарта, григоріанський піснеспіви, вальси. Звичайні сигнали поєднуються з високо- і низькочастотними. Таким чином, відбувається скорочення м'язів вуха і постійна стимуляція кори головного мозку за рахунок орієнтовного рефлексу. Комплекс реакцій організму у відповідь на новизну подразника - складна реакція тварин і людини на новизну стимулу, названа І. П. Павловим рефлексом «що таке?». Його біологічний сенс - створення умов для кращого сприйняття подразника. Виділяють три діапазони частот, які сприймаються вухом людини: - низька область приблизно до 1000 Гц пов'язана з рівновагою, руховими і вегетативними функціями; - середня область приблизно 1000Гц-3000Гц пов'язана з промовою, мовами і комунікацією, так як цей діапазон в основному представлений в голосі; - область високих тонів, вище 3000Гц має відношення до асоціативних, розумових процесів. Таким чином, подаючи звуки на певній частоті, з'являється можливість стимулювати найбільш проблемні та необхідні зони вищої нервової діяльності. Ще перебуваючи в утробі, дитина чує тільки високі частоти (через навколоплідної рідини і кістковий шлях). А коли він народжується, його вухо заново вчиться слухати, причому починаючи вже з низьких частот, і з кожним роком життя діапазон збільшується. Діти з порушенням сенсорної інтеграції не чують високі частоти, оскільки у них відсутня гармонія між високими і низькими частотами на тілі, тобто поганий вестибулярний апарат. Але завдяки систематичним тренуванням вони привчаються слухати і сприймати ті звуки, які не сприймали раніше. Оригінальний метод Томатіс складається в звуковому впливі за допомогою спеціального приладу - «Електронне вухо», через яке надходить фільтрований звук певних частот. В результаті Ваші вуха «тренуються» слухати і сприймати ті звуки, що не засвоювалися раніше (earobic).