Глобальні оголошення!



Фонематичний слух

Відповісти Відповісти

Смайлики
:arrow: :wink: :yes: :nea: :ha: :hi: ::Р: :crazy: :sad: :impossible: :scare: :aggressive: :dash: :ireful: :cry: :cray: :В): :new: :=): :rose: :kiss: :confused: :pardon: :aplo: :clapping: :dance: :dreams: :love: :bad: :mamba: :***: :cleaning: :working: :help: :dokter: :(): :+++:
Більше смайликів
BBCode увімкнено
[img] увімкнено
[flash] вимкнено
[url] увімкнено
Смайлики увімкнено
Огляд теми
   

Розгорнутий вигляд Огляд теми: Фонематичний слух

Re: Фонематичний слух

Повідомлення xtremeshammy » 06 травня 2025, 22:56

audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting

Re: Фонематичний слух

Повідомлення xtremeshammy » 07 квітня 2025, 01:35

Re: Фонематичний слух

Повідомлення xtremeshammy » 06 лютого 2025, 09:30

http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruhttp://lactogenicfactor.ruhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruhttp://selectivediffuser.ruhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru

Re: Фонематичний слух

Повідомлення xtremeshammy » 28 січня 2025, 10:22

Re: Фонематичний слух

Повідомлення gannochka62 » 08 листопада 2024, 13:51

Казки взагалі є базою розвитку дитини. Тут і культура, традицій, хороше-погане, емоцій, реакції, прийняття рішень персонажами. І звʼязок мама-дитина, і розвиток фонематичного слуху, тощо.
Для себе прийшла для висновку, що хочу ростити україномовну дитину в україномовному середовищі, тому й закладатися в памʼяті має звучання саме українських літер, слів, зворотів. Відповідно для своєї дитини обираю казки українського авторства, щоб також прививати й любов до культури. Звичайно кожен вечір важко шукати щось нове, але найчастіше читаємо ці казки: https://ukrlit.smartstudents.win/ukrayinski-kazky-na-nich-dlya-ditej/

Re: Фонематичний слух

Повідомлення українка » 12 лютого 2020, 11:02

Які існують сучасні методи для лікування порушень фонематичного слуху??


Спочатку відкривається слух за допомогою метода Томатиіс для відновлення зоны Вернике (зони фонематичного слуха).
КОЛИ МОЗГ НЕ ЧУЄ ВУХА
У процесі слухання основну роль грає процес обробки слухової інформації, що в підсумку дає нам можливість навчатися і розвивати когнітивні навички. Фактично, ми чуємо нашим мозком, а не вухами. Вуха є приймачем і передавачем в мозок «необробленої» інформації для подальшого її аналізу. Якщо порушень немає, то слухові центри мозку швидко і коректно виробляють розшифровку.

Якість інтерпретації надходить в мозок інформації залежить від рівня навичок слухового сприйняття / обробки. У віці до трьох років мозок є найбільш чутливим для розвитку мовних навичок. У цей період в мовних центрах мозку запечатляется інформація, яка складається з різних слів і звуків.

Фонематичного сприйняття ЦЕ ЗДАТНІСТЬ СПРИЙМАТИ ЗВУКОВИЙ СКЛАД СЛОВА
На жаль, превентивних заходів і домашніх вправ для розвитку фонематичного слуху у дитини часто буває недостатньо. Дуже важливо своєчасно помітити проблему. "Попереджений значить озброєний!". Звертайте увагу на те, що не змішує чи (або взаємозамінними) рёбенок звуки (фонеми), що призводить до неправильного відтворення слова (жук - "щук", гора - "кора").

Важливо розуміти, що якщо у вашої дитини дійсно є порушення слухового сприйняття (НСВ), то навряд чи він зможе впоратися з цими проблемами без відповідного втручання. Якщо ви помітили характерні симптоми порушення фонематичного слуху, обов'язково зверніться до фахівця. Сучасні методики прекрасно справляються з цією проблемою. Складність полягає в тому, щоб підібрати підходящу методику навчання, враховуючи, що існує досить багато варіантів. Необхідно розуміти, що не всі програми усувають основні причини порушення фонематичного сприйняття, а працюють тільки з наслідками цих порушень. Це все одно, що накачувати продірявився шину - можна дуже інтенсивно працювати насосом, але це безглуздо, поки не залатати діра. Сучасні фахівці і батьки вдаються до нових методикам, які розвивають фонематичний слух, таким, як Томатіс методика.

Методику Альфреда Томатиса можна віднести до ряду ефективних аудіальних нейропсихологічних і нейрологопедіческіх методик

Перше, що можна сказати про Томатіса: кращих методик по запуску мови при затримці її розвитку ніж біоакустичні корекція (БАК) і Томатіс ще не придумано. Однак "Томатіс" підійде навіть самому нервового дитині, який не зможе сидіти на БАК в проводах. На занятті по методу Томатіс можна необмежено рухатися, грати. Бездротові навушники.

Особливо ефективна в корекції фонематичного слуху і запуску мовлення (щоб говорити і писати рідною мовою, вивчати іноземну, сольфеджіо, потрібно правильно розпізнавати звуки),
- незамінна при алалії
- психомоторного розлади
- здатності до навчання і порушення мови
- концентрації уваги (зокрема при СДУГ (НАМ)
- оволодінні іноземними мовами
- розвитку голосових даних і музикальності
- первазивних розладі (ПРР)
- особистісного та емоційного рівноваги
- комунікативних розладах
- афективних і емоційних розладах
- підготовці до родамСтатістіка:
Згідно з дослідженням Центру Томатиса в Торонто (Канада) 95% батьків засвідчили, що програма допомогла їх дітям. Вони побачили позитивні зміни, які можуть бути виражені в наступних параметрах: Підвищення рівня комунікабельності - 89%. Збільшення концентрації уваги - 86%. Зменшення рівня розладів - 80%. Розуміння читання - 85%. Якість мови - 74%. Пам'ять - 73%. Запис по буквах - 69%. Зрілість - 84%
Принцип дії:
В основі методики «Томатіс» лежить аудиальная сенсорна стимуляція. Через навушники спеціальної конструкції пацієнтові пропонується послухати мелодію, що пройшла особливу обробку. Її ефект сформований на перемежением частоти, а також інтенсивності звуку: така нестабільність тримає вухо в напрузі.

Re: Фонематичний слух

Повідомлення українка » 11 лютого 2020, 11:27

Фонематичний слух та розвиток уваги

..Надалі, коли дитина йде в школу, у нього можуть виникнути деякі проблеми при навчанні грамоті або читанні. Порушення фонематичного слуху проявляється в тому, що дитина при читанні плутає назви букв, пропускає букви в словах і не помічає цього. А в листі заміна букв дзвінких на глухі - оглушення і навпаки озвонченіе ( зайка-сайка), заміна твердих на м'які і навпаки (дядько-дада, двері-двер, любов-лубов). Весь процес навчання грамоті грунтується на вмінні дитини аналізувати кожен звук в слові, відрізняти його від інших звуків.

Для нормального формування фонетичного слуху необхідна наявність збереженного слуху, неушкодженого апарату артикуляції, а також зрілості і збереження структур головного мозку, відповідальних за мовні функції. До найбільш часто зустрічається в клінічній практиці порушень мови відносять затримку мовного розвитку, яка представляє собою, порушення як смислового, так і звукового компонентів (5-10% у віці до 6 років). Численними дослідженнями відзначається неухильне зростання числа дітей з подібними порушеннями. У зв'язку з цим своєчасне виявлення і правильне патогенетично обгрунтоване лікування є важливим аспектом подальшого розвитку та адаптації дитини до сприйняття шкільної програми, оволодіння трудовими навичками. Проведена терапія повинна бути комплексною, так як використання тільки фармакологічних засобів не завжди дозволяє домагатися швидкого стійкого позитивного ефекту, при цьому, найчастіше, у хворих можуть спостерігатися небажані побічні реакції.

Основою методу БАК є концепція мимовільної саморегуляції природних фізіологічних функцій. Комп'ютеризованим перетворення електроенцефалограми хворого в акустичний сигнал в реальному масштабі часу з мінімальною часовою затримкою впливають на пацієнта. Звуковий сигнал подається через навушники.

Які результати це дає:

-у дітей експериментальної групи на заняттях помітно поліпшено рівень уваги;
в експериментальній групі у дітей значно покращилося зорове сприйняття (величини, форми, кольору);
координація рухів дітей з експериментальної групи в цілому трохи перевершує рівень розвитку загальної моторики у дітей з контрольної групи;
стан ручної моторики покращився в обох групах, відмінності між групами слабо помітні;
поява нових звуків виявлялося швидше у дітей з експериментальної групи;
розширення пасивного словника відбувалося швидше у дітей з експериментальної групи;
діти в експериментальній групі набагато швидше стали проявляти інтерес занять.

Re: Фонематичний слух

Повідомлення українка » 23 жовтня 2019, 12:45

ГРАМАТИКА

Письмова мова не обмежується вивченням орфографічних правил. Для того щоб логічно і правильно побудувати свою річ, необхідно засвоєння граматичних понять.


На початковій стадії вивчення граматики учні ще недостатньо ясно усвідомлюють, що слово і предмет, який позначається цим словом, не одне й те саме. Тому, наприклад, молодші школярі схильні відносити поняття іменника не всіх іменником, а тільки до конкретних понять, тим, що можна «помацати руками»: будинок, кішка, крейда. Або, наприклад, деякі учні 2-3 класів вважають, що перевірити слово сторожка, змінивши його на слово сторож не можна, так як ці слова вони не вважають однокореневі: сторожка - це будинок, а сторож - людина. Вже ближче до 3-4 класу дитина повинна вміти розрізняти за граматичними категоріями такі, наприклад, слова, як добрий, злий і добряк, злюка.

Оволодіння граматикою - це оволодіння законами, які лежать в основі побудови нашої усного та писемного мовлення, воно має велике значення для розвитку мислення школяра. Граматично правильна і досконала мова забезпечує школяреві можливість найбільш точно оформляти свої думки та викладати їх більш послідовно.


Порушення лексико-граматичної сторони мовлення є провідним дефектом в структурі загального недорозвинення мови (ОНР). Під загальним недорозвиненням мови (ОНР) у дітей з нормальним слухом і інтелектом слід розуміти таку форму мовної аномалії, при якій порушується формування кожного з компонентів мовної системи: фонетики, лексики, граматики. При цьому відзначається порушення як змісту, так і промовної сторони мови.

Оволодіння лексико-граматичної стороною мови дітьми з ОНР проявляється в більш повільному темпі її засвоєнні, в дисгармонії розвитку морфологічної і синтаксичної систем мови, семантичних і формально-мовних компонентів, в спотворенні загальної картини мовного розвитку, в порушенні оволодіння як морфологічними, так і синтаксичними одиницями .

Різноманітність симптоматики порушень лексико-граматичної сторони мовлення обумовлено тим, що порушення відзначаються у дітей з різними мовними патологіями: у дітей з алалією, з ринолалією, з дизартрією.

Re: Фонематичний слух

Повідомлення українка » 21 жовтня 2019, 09:36

Ознаки порушення фонематичного слуху:


Порушення звуковимови (заміни і змішання звуків).
Порушення звукової структури слова, яке проявляється в помилках звукового аналізу (пропуск голосних і приголосних букв, складів; вставки букв; перестановки літер, складів).
Порушення диференціації звуків на слух, що мають акустико-артикуляційну схожість, що виявляється в заміні і змішанні звуків, а при написанні- в змішуванні букв.
Як показала практика в учнів з порушенням слухового сприйняття багато помилок на граматичні правила, наприклад, на ненаголошені голосні, на подвоєні приголосні, на розділовий м'який знак. Дитина не чує ударний голосний, тому не може у визначити ненаголошений голосний, а, отже, помиляється в правильному підборі перевірочного слова.

Подолання порушень фонематичного слуху є одним з основних напрямків логопедичної роботи в процесі корекції різних порушень мовлення.



Логопедична робота:


Виділення звуку на фоні слова, тобто визначення наявності звуку в слові.
Визначення першого і останнього звуку в слові, а також його місця (початок, середина, кінець слова).
Розвиток складних форм фонематичного аналізу (визначення послідовності, кількості та місця звуків по відношенню до інших звуків в слові).
Оволодіння практичними навичками звуко-складового аналізу має першорядне значення для корекції і формування фонетичної сторони мови і її граматичної будови, а також для вміння вимовляти слова складної складової структури.

На основі звукового аналізу і синтезу діти опановують читання складів і слів. Усвідомлення звукової структури слова і робота по звуковому аналізу і синтезу є необхідною передумовою до навчання грамоті.

Re: Фонематичний слух

Повідомлення українка » 18 жовтня 2019, 07:26

ЧИТАННЯ
Читання - одна з необхідних умов оволодіння письмовою мовою. Згідно з дослідженнями, оволодіння навичкою читання проходить три основні стадії:

1) Аналітична стадія, коли дитина дізнається назви букв і намагається об'єднати букви в склади і слова. На цій стадії синтезувати букви в більші одиниці мови у неї виходить повільно, він часто плутає букви з відповідними їм звуками і, як наслідок, робить помилки. Саме тому батькам, які ще в дошкільному віці вчать дітей читати, не варто, вивчивши з дитиною літери, відразу ж переходити від них до читання слів. Спочатку варто вивчити з дитиною склади, утворені поєднанням різних букв, а вже коли малюк стане легко їх дізнаватися, переходити до читання слів і пропозицій.

2) Синтетична стадія, коли школяр легко і досить швидко синтезує елементи написання. Однак помилки є і на цій стадії. Це відбувається, коли дитина намагається прочитати слово до того, як вона розрізнить його елементи, тобто «по здогаду». Таким чином, дитина плутає схожі по написанню слова. Помилки на цій стадії легко запобігти, якщо ще перед початком читання попросити дитину бути уважніше. Якщо це не допомагає, варто зупиняти дитину після кожного неправильно прочитаного пропозиції і просити перечитати його ще раз.

3) Аналітично-синтетична стадія, коли дитина швидко розрізняє і з'єднує елементи слів. Це стадія швидкого і правильного читання.

осмислене читання
Осмислене читання спирається на складні розумові процеси, що забезпечують розуміння змісту тексту. Осмислене читання розвивається не відразу, а в процесі навчання і виховання.

Як показує досвід роботи в школі, погане розуміння молодшими школярами того чи іншого тексту залежить від бідності дитячого словника, невміння знаходити основну думку в прочитаному тексті і невміння пов'язувати окремі частини твору в загальний контекст.

Подолання цих недоліків вимагає спеціальної роботи того,хто працює з дитиною. Перш за все, треба розвивати і збагачувати словник дітей. Також необхідно вчити школярів знаходити основну думку оповідання, ввести поняття ключових слів; для цього дітей вчать складати план прочитаного оповідання, підшукувати найбільш точні заголовки.

виразне читання
Виразне читання розвивається поступово і залежить від багатьох причин. На неї впливає техніка читання, яка в учнів 1-2 класів ще погано розвинена. До того ж діти цього віку ще погано володіють граматикою і не розуміють основних засобів виразності мовлення, таких як порівняння, епітет або метафора.

Всі алегорії, прислів'я і приказки на цьому етапі розвитку дитина сприймає буквально, тому байку вона переведе для себе в розряд казки, не помітивши прихованого за діями тварин підтексту. Або, наприклад, зміст прислів'я: «Що посієш, те й пожнеш», буде зрозуміле абсолютно буквально: «жито посієш - жито й пожнеш, пшеницю посієш - пшеницю й пожнеш».

Виразне читання формується ближче до середніх класів школи, коли дитина починає сприймати прихований за словами підтекст.

Догори