українка » 23 жовтня 2019, 12:45
ГРАМАТИКА
Письмова мова не обмежується вивченням орфографічних правил. Для того щоб логічно і правильно побудувати свою річ, необхідно засвоєння граматичних понять.
На початковій стадії вивчення граматики учні ще недостатньо ясно усвідомлюють, що слово і предмет, який позначається цим словом, не одне й те саме. Тому, наприклад, молодші школярі схильні відносити поняття іменника не всіх іменником, а тільки до конкретних понять, тим, що можна «помацати руками»: будинок, кішка, крейда. Або, наприклад, деякі учні 2-3 класів вважають, що перевірити слово сторожка, змінивши його на слово сторож не можна, так як ці слова вони не вважають однокореневі: сторожка - це будинок, а сторож - людина. Вже ближче до 3-4 класу дитина повинна вміти розрізняти за граматичними категоріями такі, наприклад, слова, як добрий, злий і добряк, злюка.
Оволодіння граматикою - це оволодіння законами, які лежать в основі побудови нашої усного та писемного мовлення, воно має велике значення для розвитку мислення школяра. Граматично правильна і досконала мова забезпечує школяреві можливість найбільш точно оформляти свої думки та викладати їх більш послідовно.
Порушення лексико-граматичної сторони мовлення є провідним дефектом в структурі загального недорозвинення мови (ОНР). Під загальним недорозвиненням мови (ОНР) у дітей з нормальним слухом і інтелектом слід розуміти таку форму мовної аномалії, при якій порушується формування кожного з компонентів мовної системи: фонетики, лексики, граматики. При цьому відзначається порушення як змісту, так і промовної сторони мови.
Оволодіння лексико-граматичної стороною мови дітьми з ОНР проявляється в більш повільному темпі її засвоєнні, в дисгармонії розвитку морфологічної і синтаксичної систем мови, семантичних і формально-мовних компонентів, в спотворенні загальної картини мовного розвитку, в порушенні оволодіння як морфологічними, так і синтаксичними одиницями .
Різноманітність симптоматики порушень лексико-граматичної сторони мовлення обумовлено тим, що порушення відзначаються у дітей з різними мовними патологіями: у дітей з алалією, з ринолалією, з дизартрією.
ГРАМАТИКА
Письмова мова не обмежується вивченням орфографічних правил. Для того щоб логічно і правильно побудувати свою річ, необхідно засвоєння граматичних понять.
На початковій стадії вивчення граматики учні ще недостатньо ясно усвідомлюють, що слово і предмет, який позначається цим словом, не одне й те саме. Тому, наприклад, молодші школярі схильні відносити поняття іменника не всіх іменником, а тільки до конкретних понять, тим, що можна «помацати руками»: будинок, кішка, крейда. Або, наприклад, деякі учні 2-3 класів вважають, що перевірити слово сторожка, змінивши його на слово сторож не можна, так як ці слова вони не вважають однокореневі: сторожка - це будинок, а сторож - людина. Вже ближче до 3-4 класу дитина повинна вміти розрізняти за граматичними категоріями такі, наприклад, слова, як добрий, злий і добряк, злюка.
Оволодіння граматикою - це оволодіння законами, які лежать в основі побудови нашої усного та писемного мовлення, воно має велике значення для розвитку мислення школяра. Граматично правильна і досконала мова забезпечує школяреві можливість найбільш точно оформляти свої думки та викладати їх більш послідовно.
[b]Порушення лексико-граматичної сторони[/b] мовлення є провідним дефектом в структурі[b] загального недорозвинення мови (ОНР)[/b]. Під загальним недорозвиненням мови (ОНР) у дітей з нормальним слухом і інтелектом слід розуміти таку форму мовної аномалії, при якій порушується формування кожного з компонентів мовної системи:[u] фонетики, лексики, граматики[/u]. При цьому відзначається порушення як змісту, так і промовної сторони мови.
Оволодіння лексико-граматичної стороною мови дітьми з ОНР проявляється в більш повільному темпі її засвоєнні, в дисгармонії розвитку морфологічної і синтаксичної систем мови, семантичних і формально-мовних компонентів, в спотворенні загальної картини мовного розвитку, в порушенні оволодіння як морфологічними, так і синтаксичними одиницями .
Різноманітність симптоматики порушень лексико-граматичної сторони мовлення обумовлено тим, що порушення відзначаються у дітей з різними мовними патологіями: у дітей з алалією, з ринолалією, з дизартрією.