Сторінка 2 з 4

Re: Ще про хресних батьків

ПовідомленняДодано: 15 березня 2010, 11:53
о.Мартин
Чоловік може бути Хресним Батьком для багатьох дітей. Наприклад я особисто маю трьох похресників.
Ніде я не зустрічав, що існує "ліміт" щодо число похресників. Але очевидно існує ненаписаний. моральний, розумний ліміт, тому що Хресним потрібно і виконувати певні обов'язки а не тільки тішитись великим числом похресників.
Також не зустрічав, що у рідних братів чи сестер не може бути той же самий Хресний Батько.
Може ви пам'ятаєте де ви про таке читали?

Re: Ще про хресних батьків

ПовідомленняДодано: 22 березня 2010, 23:16
Militariya
Отче, хотіла Вас запитати, чи можна хрестити дитину, будучи вагітною, а то чула багато думок, одні говорять, що можна, інші кажуть, що ні, бо в утробі дитина і жінка тоді нечиста, наперед дякую вам за відповідь!!!!!)))))) :)

Re: Ще про хресних батьків

ПовідомленняДодано: 25 березня 2010, 00:18
о.Мартин
Дуже цікаві запитання... Ось відповіді:

1. можна хрестити дитину, будучи вагітною!
2. навіть можна вагітній жінці прийняти св. Таїнство Хрещення!

3. Щодо душевної та тілесної "не чистоти" жінки після пологів.... Тут вже треба більше написати:

Згідно з найдавнішими звичаями, на 40-й день після народження дитини, мати із новонародженою дитиною приходять до храму. Це називається вивід, на згадку про 40-літнього виводу євреїв із Єгипту Мойсеєм (символом переходу до нового життя) та принесення до Єрусалимського храму Ісуса Пречистою Богородицею. За стародавніми канонами Церкви, вивід робиться після закінченням тілесного очищення матері після пологів та Хрещення дитини. З цього дня жінка вже може відвідувати богослужіння та повинна приступити до Таїнства Святого Причастя. Під час виводу мати і дитина отримують благословення від священика.

Церемонія очищення жінки після пологів знаходиться у Старому Завіті: «Коли жінка зачне, і породить дитя чоловічої статі, то буде нечиста сім день; як за днів нечистоти місячного її, буде нечиста вона. А восьмого дня буде обрізане тіло крайньої плоті його. І буде вона сидіти в крові очищення тридцять день і три дні. До всякої святощі не буде вона доторкатися, а до святині не ввійде аж до виповнення днів очищення її. А якщо породить дитя жіночої статі, то буде нечиста вона два тижні, як за нечистости її місячної, і буде сидіти вона на крові очищення шістдесят день і шість день. А по виповненні днів очищення її за сина або за дочку, принесе вона однорічне ягня на цілопалення, та голубеня або горлицю на жертву за гріх, до входу скинії заповіту до священика. І він принесе це перед Господнє лице, і очистить її, і вона очиститься від джерела своєї крови. Це закон про породіллю дитини чоловічої або жіночої статі. А коли рука її не спроможеться на ягня, то візьме вона дві горлиці або двоє голубенят, одне на цілопалення й одне на жертву за гріх, й очистить її священик, і вона стане чиста» (Левіт 12,1-8).

У тексті ми зауважуємо наступну фразу, що має відношення до жінки: «До всякої святощі не буде вона доторкатися, а до святині не ввійде аж до виповнення днів очищення її». У той час існувала теорія, відповідно до якої жінка в період менструації є «не чистою» та може "занечистити" (опоганити) людей, речей та навіть саму святиню. Проте, сама святиня (храм) мала властивість очищати і рятувати. Примітивні люди вірили, що життя знаходиться в крові людини. Кров, душа, життя в Біблії – слова синоніми. Різні обряди з кровю людей чи тварин підкреслювали життєві принципи життя (наприклад брати до смерті – брати крови; жертвоприношення крови). У Біблії євреям було заборонено споживати кров (Буття 9,4). Кров вживали для очищення (Левіт 14,5-7,51,52; Числа 19,4). Однак, також було заборонено доторкатись до крові і в тому числі до жінок під час менструації тому що вони вважились «не чистими». Сьогодні можна трактувати таку заборону з точки зору гігієни :girl_hospital: .

Духовне осквернення жінки відноситься до того, що наші діти є синами та дочками Адама (та Єви), який згрішив проти Бога. Всі діти носить на собі пляму його гріха, і тому не "милі" Богові. Тільки після Хрещення. Бог приймає наших дітей та робить їх Своїми Дітьми (Божими) та радіє ними! Тому душевне осквернення мами приходить із зачаттям нової особи яка вже має гріх (Адама чи Первородний). Очищення душевної скверні проходить через Хрещення дитини та благословення священика. Сказавши це, не є гріхом для мами, якщо вона не мала виводу.

Ще сьогодні можна почути, що жінкам в критичні дні заборонено тримати дитину під час Хрещення; навіть сповідатись чи причащатись; вінчатись, чи взагалі переступити поріг храму :dash: . Це все повязано із Старозавітніми звичаями та церквоні заборони пов’язані з особистою гігієною :clapping: (написані ще давно, коли не існували Always).

Слава Богу, що ми не живемо у «21му столітті :D

Церква на сьогоднішний день вчить, що дитина – це дар.
Мама – це жінка благословенна.
Народження дитини не є гріхом.

Після пологів та Хрещення дитинки Церква уділяє мамі особливе благословення, такий звичай - консервативний, який можна трактувати по-різному. Один священик навіть сказав, що вивід - це ніби Церква каже мамі, що вона - молодчина!!!

Також, сьогодні є різні засоби для особистої гігієни, які полегшують кровотечі під час менструації чи після пологів. Тому сьогодні Церква не боїться жінок в часі критичних днів, приймає їх до Святих Таїнств (Подружжя, Сповіді, Причастя), дозволяє виконувати цілий ряд функції (бути свідок Подружжя, Хресною мамою), та, в ніякому разі не вважає їх «не чистими» :P

Re: Термінове питання про кумів

ПовідомленняДодано: 27 липня 2010, 21:48
Гість
Слава Ісусу Христу! Отче, підкажіть, будь-ласка, чи можна щоб хресним батьком був одружений чоловік, а хресною матір'ю ще не одружена дівчина. Дякую.

Re: Термінове питання про кумів

ПовідомленняДодано: 14 серпня 2010, 01:26
Natalinda
Слава Ісусу Христу!
Передбачаю вашу відповідь, та все ж запитаю для повного заспокоєння.
Моя кума (хресна мама мого синочка) хоче щоб я була їй кумою (стала хресною мамою її новонародженої донечки). Всі навколо говорять що так не можна. Це правда???

Re: Термінове питання про кумів

ПовідомленняДодано: 19 серпня 2010, 13:31
о.Мартин
Чи можна щоб хресним батьком був одружений чоловік, а хресною матір'ю ще не одружена дівчина????
- Так, можна ;)

Якщо Ваша кума (хресна мама вашого синочка) хоче щоб Ви були їй кумою (стала хресною мамою її новонародженої донечки) - це прекрасно :yahoo: У Вас не має перешкод для того, щоб стати Хресною її новонародженої дитинки.

Re: Термінове питання про кумів

ПовідомленняДодано: 19 серпня 2010, 21:30
pepi
Отець Мартин , я чула що хресна мама і тато не мають право створювати один з одним сім"ю ? Це правда ? і якщо так ,яке цьму пояснення? Можна за хресних брати одружену пару ?
І ще , чому у нас на весіллі в якості дружок та дружбів беруть незаміжніх дівчат та неодружених хлопців ? Знаю за кордоном свідками повинна виступати одружена пара , як приклад хорошої сім"ї для молодят . Дякую.

Re: Термінове питання про кумів

ПовідомленняДодано: 22 серпня 2010, 00:36
о.Мартин
Не зовсім так...
Подружня перешкода існує між рідним батьком (дитини) та хресною мамою або між рідною мамою та хресним батьком
також є перешкода щодо подружжя між хресною та її похресником або між хресним та його похресницею. Але немає жодної перешкоди до шлюбу для хресного і хресної які мають спільного похресника!

Щодо свідків, Церква приймає одружених і неодружених, без різниці. Напевно існує просто традиція що запрошують хлопців і дівчат бути свідками. Правда закордоном немає жодної різниці.

Re: Термінове питання про кумів

ПовідомленняДодано: 22 березня 2013, 15:46
Olyana
Слава Ісусу Христу!
отче, скажіть, будьте ласкаві, чи обов"язково хресний батько має бути предсавником католицької церкви?

Re: Термінове питання про кумів

ПовідомленняДодано: 22 березня 2013, 21:57
о.Мартин
Якщо дитину хрестити у Католицькій Церкві, то бодай один із хресних батьків повинен бути католиком.