Глобальні оголошення!



Прикорм: педагогічний чи педіатричний

Re: Прикорм: педагогічний чи педіатричний

Повідомлення Naya » 04 травня 2010, 12:26

:D Він грається ложками, і тарілки тягне на себе.
Зумисне, я йому ше нічого не даю.
То так вийшло, що дитина сама ручки в картопельку і до рота.
Вважаю, що ніц страшного тут нема.
Хоча давати поки що не буду нічого, (моя б воля то й до року одними грудьми б годувала, не треба нічим заморочуватися), але дитина вже скуштувала ще шось крім моня, то вважаю то початком прикорму. Ну, як запхає ше ручку в тарілку, кіпіш піднімати не буду, хай полиже пальчики.
Щодо початку педагогічного прикорму, то там нен вказано точно з шести міс, а з того часу коли в дитяти буде спостерігатися цікавість до їжі.
То може бути як з чотирьох міс, так і з семи. Все індивідуально.
Naya Офлайн


Почуваюся, як вдома
 
Повідомлень: 1247
З нами з: 17 листопада 2009, 13:58
Звідки: Тернопіль
Нагороди: 6
Мамуся-творець (1) випускниця школи материнства (1) Успішне грудне вигодовування (1) за дитя форуму (1) слінгомама (1)
Дякував (ла): 1093 раз.
Подякували: 1240 раз.
Діти: Синочки Жданчик та Мирославчик

Re: Прикорм: педагогічний чи педіатричний

Повідомлення Dashko » 09 травня 2010, 10:44

Naya, я би теж не рекомендувала нічого давати малому до шести місяців. Навіть, якщо це відбувається не навмисне.
Naya написав::D
Щодо початку педагогічного прикорму, то там нен вказано точно з шести міс, а з того часу коли в дитяти буде спостерігатися цікавість до їжі.
То може бути як з чотирьох міс, так і з семи. Все індивідуально.

Справді не потрібно починати рівно в шість місяців, але не раніше!
А от брати дитину за стіл, щоб розвивати в неї харчовий інтерес, потрібно ще до шести місяців.
Якщо дитина дуже активно намагається щось потягнути до роту, краще в віці до шести місяців забирати дитину з кухні.
КУМКА працює в форматі шоу-руму за адресою Лисенка 8, відкрита: середа та субота 11:00 - 13:00 або за домовленістю, тел. 097-981-97-23
Dashko Офлайн


Консультант з грудного вигодовування
 
Повідомлень: 3011
З нами з: 10 листопада 2009, 10:27
Звідки: Тернопіль
Нагороди: 7
Мамуся-творець (1) гостренький язичок (1) за тривале грудне вигодовуванн (1) жіночі посиденьки (1) багата мамуся (1)
Дякував (ла): 1488 раз.
Подякували: 1891 раз.
Діти: Яся (30.08.05)
Ярослав (11.10.07)
Марко (9.03.11)
Микита (23.12.13)

Re: Прикорм: педагогічний чи педіатричний

Повідомлення Dashko » 18 травня 2010, 19:56

Ще одна думка сприводу міркувань: педагогічний чи педіатричний.
Якщо подумати, то педіатричний прикорм це прикорм, якій рекомендують вводити діткам на штучному харчуванні. Але суміш вже в півроку перестає забезпечувати основні потреби дитячого організму, а грудне молоко забезпечує їх до одного року. Тому логічно зробити висновок, що прикорм діток на грудному і на штучному годуванні повинен суттєво відрізнятися. Не кажу, що це має бути саме педагогічний прикорм. Це більше просто роздуми вголос ;)
КУМКА працює в форматі шоу-руму за адресою Лисенка 8, відкрита: середа та субота 11:00 - 13:00 або за домовленістю, тел. 097-981-97-23
Dashko Офлайн


Консультант з грудного вигодовування
 
Повідомлень: 3011
З нами з: 10 листопада 2009, 10:27
Звідки: Тернопіль
Нагороди: 7
Мамуся-творець (1) гостренький язичок (1) за тривале грудне вигодовуванн (1) жіночі посиденьки (1) багата мамуся (1)
Дякував (ла): 1488 раз.
Подякували: 1891 раз.
Діти: Яся (30.08.05)
Ярослав (11.10.07)
Марко (9.03.11)
Микита (23.12.13)

Re: Прикорм: педагогічний чи педіатричний

Повідомлення Zaya » 03 січня 2011, 01:08

Цікава стаття і корисна ІМХО. Довга, але кому цікавий пед. прикорм - читайте , не пошкодуєте.

Голоне мамине молоко! | +
Саме визначення - «прикорм» - несе в собі великий зміст. Основним харчуванням дитини залишається грудне молоко, а все інше - це додаток до основного, другорядне, додаткове, що майже не має харчової цінності в період знайомства. Починати прикорм потрібно, коли дитина «сигналить» мамі про свою готовність. Сидячи на колінах у мами, він вимагає їжу з її тарілки. Це відбувається ближче до 6-ти місяців життя дитини. У нього є стійкий харчовий інтерес, йому цікаво те, що їсть мама, він готовий з цим познайомитися. При цьому він продовжує насичуватися з маминих грудей, а знайомитися з їжею - з маминої тарілки. У свідомості малюка ці два процеси ніяк не пов'язані. Він не прагне насититися прикормом, тому що ... є він поки не хоче! Але він хоче наслідувати мамі. Йому цікава їжа з погляду знайомства і наслідування діям дорослих, а не тому, що він голодний! Тому, надзвичайно важливо, щоб мама зняла з себе і своїх близьких турботу про накармліваніі дитини. Малюк продовжує годуватися її молоком, і кількість добових прикладань до грудей не знижується менше 12 на добу. Ця кількість необхідно для підтримки стабільної лактації. Основні годування грудьми, необхідні для насичення і зростання дитини - завжди перед снами, після снів, і вночі, а при стані коротенькі прикладання для заспокоєння і психологічного комфорту малюка.


Я їм, як дорослий! | +
Відомо, що знайомство з тими продуктами, які їсть мама і вся родина, починається ще задовго до народження дитини на світ. Через пуповину внутрішньоутробний плід отримує перші «знання» про раціон його сім'ї. Разом з усіма необхідними речовинами для життєдіяльності, він отримує ферменти та інформаційну базу про те, що їла сьогодні його мама.

Через півроку після народження, проявляючи «недужий» інтерес до вмісту маминої тарілки, малюк вимагає «мовою жестів», щоб йому дали саме це. Те, що їсть мама. Якщо дати йому маленький шматочок зі своєї тарілки розміром з рисинку або гречинку, а потім дати запити з грудей, то зі своїм молоком мама передасть йому ферментативну інформацію про те, як потрібно засвоїти і переварити ту їжу, яку їла вона сама. Триває знайомство з «вже знайомим». Тим самим у дитини спрощуються завдання, пов'язані з засвоєнням і переварюванням їжі, знижується ризик виникнення алергії на продукти, що вводяться. Поки малюк зовсім малий, він отримує їжу виключно заради знайомства і дуже маленькими обсягами, без мети нагодувати. Це може бути солона, солодка, гостра їжа. Але якщо це дуже маленький шматочок - з сірникову головку, то малюкові немає різниці, який він, тому, що його зовсім мало. Те ж відноситься і форми цього шматочка.

Вживаючи слово «шматочок», я маю на увазі шматочок у прямому сенсі цього слова. Починаючи прикорм з шматочків, вирішується відразу кілька завдань, дуже важливих для зростаючого чоловічка. По-перше, навички жування і ковтання купуються тільки на практиці, в певний Природою час. Наявність або відсутність зубів не має ніякого відношення до прикорму. Вчитися жувати і ковтати дитина готова після зникнення «рефлексу виштовхування», тобто вже після 6-ти місяців. Для цього потрібна тверда їжа у вигляді маленьких шматочків з тарілки мами. По-друге, це фізіологічно для шлунка, не готової до великих навантажень після молока, засвоюваного в кишечнику, а не в шлунку. Їжа, яка йде у вигляді твердого шматочка, має маленьку площу зіткнення зі слизової. Після зіткнення зі стінкою шлунка і передачі інформації, шматочок далі йде через шлунок «транзитом». Якщо в період знайомства використовується пюре, то воно обволікає стінки слизової, створюючи додаткове навантаження на шлунково-кишковий тракт дитини. По-третє, білкова і крохмалиста їжа починає потроху засвоюватися у дитини після 9 місяців. Клітковина варена засвоюється частково після року, а сира ... після 4-х років. Це можна побачити «на виході» в горщику малюка. Морквина, капуста, яблуко «виходять» в тому ж вигляді, в якому і заходять. Починаючи прикорм з метою нагодувати дитину, наприклад, з яблучного пюре, можна отримати «на виході» ... яблучне пюре. А якщо це маленький шматочок яблука, що пройшов через шлунок, що не травмувавши його, то мета його - знайомство з яблуком.

Однак, яблука, і взагалі фрукти і овочі - це не основна наша їжа. М'ясо, картопля, локшина, хліб, печиво, сир, сир, сир, крупи, риба - це все білкові і крохмалисті продукти. Саме ці продукти найчастіше і «перепадають» малюкові з маминої тарілки, якщо мама не віддає перевагу овочевим і фруктовим страв. Ви ніколи не побачите в горщику у однорічної дитини сиру, наприклад, навіть якщо він їсть його шматками. З засвоєнням сиру, печива, м'яса у малюка все добре! А ось морквина ...

Знайомство з прикорму триває кілька місяців з моменту початку прикорму, коли у дитини поступово збільшується потреба в іншій їжі, крім грудного молока. Поступово дитина просить все більша кількість шматочків за один «присід» на трапезу. Збільшується і розмір шматочка. При цьому їжа малюкові все так само цікава, як і в 6 місяців. Протягом року малюк знайомиться з раціоном його сім'ї, з продуктами всіх чотирьох сезонів року.


Мама – конкурент за столом | +
Ми вже згадували про те, що мама не повинна робити спроб нагодувати дитину. За столом мама повинна демонструвати, що вона у їжі - конкурент. У мами немає мети нагодувати дитину, у дитини є мета випросити їжу у мами, як це і було з моменту початку прикорму. Якщо мама їсть з апетитом, і з задоволенням, демонструючи це своєю поведінкою за столом, дитина буде повторювати за нею. Адже інтерес до їжі дорослих - це не що інше, як бажання наслідувати маму в тому, що вона робить з цією їжею. У ситуації, коли здорового дитини не намагалися нагодувати за допомогою умовлянь або іншими способами, він їсть завжди з хорошим апетитом і з задоволенням. Йому подобається їсти, у нього немає негативного ставлення до їжі, він їсть дуже акуратно і відноситься до трапези з великою цінністю. Поняття, що їжа - це цінність, формується у малюка тільки в результаті спостережень за мамою, і її поведінкою за столом. Шматочок з тарілки мами потрапляє малюку в рот тільки після того, як він «просигналив» мамі про своє бажання. Рішення про те, обідати йому зараз чи ні, має бути усвідомленим рішенням дитини, а не дорослої людини.

Маленькі дітки харчуються дуже дрібно. Їм постійно потрібні маленькі перекуси, часто і потроху. Вони сідають за стіл з усіма членами сім'ї, зі старшими братами і сестрами, що приходять гостями. У проміжках кусочнічать - «мусолять» те сушку, то печеньку, то шматочок яблука або курячу кісточку.


Як виглядає на практиці початок введення прикорму дитині на грудному годуванні? | +
Малюк сидить у мами на дальньому коліні від столу, і періодично випрошує у неї шматочки з тарілки. Мама, як конкурент, дитини іноді «обдаровує», демонструючи важливість і цінність їжі. Як тільки інтерес до їжі у малюка втрачений, він почав відволікатися, мама його знімає з колін, дає йому в руку його шматок, і продовжує свій обід. «Шматок на підлогу» дається дитині для того, щоб, по-перше, він не заважав мамі закінчити трапезу, а по-друге, для дослідження.

Ближче до року дитина пересідає на окремий стілець, або дитячий стільчик, і починає «орудувати» за столом самостійно. У нього з'являється своя тарілка, ложка, виделка. У тарілку накладається невелика кількість їжі, з розрахунком трохи менше, ніж дитина зможе з'їсти. До цього віку він уже вміє пити з кухля. П'є малюк поки мало, основну рідину отримує з материнського молока. При цьому він продовжує їсти за спільним столом. На час трапези стільниця з дитячого стільчика знімається, і він підсувається впритул до «дорослого» столу. Під час їжі на кухні іграшок немає. Дитину ніхто за столом не розважає, і не пропонує «ложечку за маму, за тата ...». Усі зайняті виключно своєю трапезою.


Годування і виховання | +
Підіб'ємо підсумок. Основне завдання дитини до 3-х років - познайомитися з раціоном харчування його сім'ї і навчитися поводитися за столом, як «хороший» дорослий. У плані раціону дитина підлаштовується під традиції своєї родини. Все, що робить за столом дорослий, вчиться робити дитина. Він вчиться їсти те, що їдять все в його родині, за спільним столом. Вчиться користуватися ложкою і виделкою, серветками, говорити «спасибі», просити добавку, прибирати за собою посуд ... Всьому цьому він може навчитися, дивлячись на дорослих, і наслідуючи їм. Все, що дорослий не робить, не повинна робити дитина. Ці норми поведінки мама задає малюкові з перших днів введення прикорму і знайомства з їжею дорослих. У міру формування дрібної моторики дитина вчиться управлятися столовими приборами, і їсти дуже акуратно.

Для вирішення цих педагогічних завдань у формуванні харчової поведінки дитини є кілька простих правил:
* Правила поведінки дитини на кухні і за столом встановлює мама.
* Мама їсть перша, не обтяжена турботою про годування дитини.
* Окремо для дитини нічого не готується, їжа НЕ перетирається в пюре.
* Їжа повинна бути різноманітна, багата білками і вуглеводами.
* Дієта для годуючої мами і її грудничка може бути тільки у випадку медичних показань.
* Немає обмежень у прикладаннях до грудей. Можна груди дати і за столом, але «без відриву» від трапези.
* Малюк отримує твердими шматочками ту їжу, яка приготована на всю сім'ю, і яку їсть мама.
* Напої, і взагалі рідина дитина пробує в невеликих порціях.
* Кількість їжі, що з'їдається збільшується у дитини тільки залежно від його «запитів», поступово і дуже повільно.
* Дитина їсть за загальним столом, разом з усіма.
* Між основними саджання за стіл дитина кусочнічать.
* Дорослі їдять з апетитом, не акцентуючи увагу на дитині.
* Їжа на столі повинна бути в обмеженій кількості.
* Малюк не повинен бачити, що їжа викидається.
* Мама не повинна дозволяти маляті грати з їжею, розмазувати її, кидати, плювати ... Їжа використовується тільки «за призначенням».
* Якщо дитина не з'їла свій шматок, або залишила їжу в тарілці, мама мовчки доїдає це сама, демонструючи цінність їжі.
* Якщо Ваш грудничок поки не проявляє інтерес до їжі, наберіться терпіння, і не чіпайте дитя!


Педагогічний прикорм | +
Кілька принципів годування дитини, у якого вже є порушення харчового інтересу (для дітей від 9 місяців до 3 років на ГВ).
1. Сідайте за стіл разом з дитиною і беріть його до себе на коліна (після 8-11 місяців вже можна садити за окреме місце поруч.) Ви повинні поставити порцію їжі собі, іншим членам сім'ї, а дитині ще нічого не пропонувати. Просто сидіть і все їжте, а він дивиться.
2. Як тільки ви побачили, що дитина зацікавився їжею, ви зі своєї тарілки, свою їжу даєте на кінчику ложки і продовжуєте їсти далі. І так поки дитина проявляє інтерес до їжі. Якщо він перестав цікавитися вмістом вашої тарілки, то Ви його спускаєте на підлогу, даєте який-небудь шматок (сушіння, морквина, сухар, яблуко з шкурою) нехай він його гризе, а Ви з родиною продовжуєте їсти.
3. Пам'ятайте, дітям цікаво є тільки те, що їсть їх мама, а в наслідку вся родина. Спеціальне пюре з баночки ніколи дитина нормально їсти не буде. Він взагалі скептично ставиться до того, що йому підсовують щось інше, чого всі не їдять.
4. Зараз у дитини завдання навчитися перетравлювати їжу, яку їдять в його родині.
5. З молоком матері дитина отримує всі необхідні ферменти, які допомагають йому справитися з дорослою їжею. Не відмовляйте дитині в грудях до, після і вчасно підгодовування. Ваше молоко дитині необхідно, щоб він міг засвоювати всю вводимую їжу.
6. Не буває шкідливих продуктів, це міфи. Все, що Ви їли будучи вагітною і все, що Ви їли всі ці місяці годування, все це дитина вже готовий приймати і перетравлювати.
7. Не годуйте дитину насильно. Це призводить до того, що дитина починає маніпулювати дорослими. Ваші дії у разі, якщо дитина є відмовляється такі: взяли його тарілку, забрали і з'їли все, що в ній було, прибрали зі столу. Все. Обід закінчений, тепер чекаємо наступного разу.
8. У дитини не повинно бути вільного доступу до їжі. Він в руки отримує тільки те, що мама йому виділить. Якщо дитина кинув шматок або почав їм грати, ви забираєте і з'їдаєте, показуючи всім своїм виглядом, що їжею не можна балуватися, їжу треба тільки є.
9. За столом ніяких іграшок, тільки їжа. Всі, кому є нецікаво, відправляються грати в кімнату.
10. У перебігу дня потрібно забезпечити дитині 4-6 разове харчування. Причому, як сказано вище, не окреме від всіх, а саме з сім'єю. Якщо Ви самі так часто їсти не хочете, то йдете просто пити чай і перекушувати, головне, щоб дитина бачила, що це не його особисто пішли годувати, а це мама пішла є і його взяла собою.
11. Якщо дитина бавиться або почав грати, ви спокійно говорите, що у нас за дорослим столом так не їдять і спокійно відправляєте його на підлогу або в кімнату. Якщо він проситься знову, то берете, але при перших ознаках пустощів, знову «виганяєте» і вже третій раз не берете, до наступного прийому їжі.
12. На очах у дитини їжа не повинна викидатися, все тільки доїдати Вами або робиться вигляд, що доїдали. Потрібно сформувати у дитини відчуття, що їжа це цінність, і ніхто не дозволить поводитися з нею неналежним чином.

Пам'ятайте ще про одну річ, все що дитина не спробує до 1,5 років він або взагалі їсти не буде, або буде погано засвоювати.
Неправильно привченого дитини протягом 2-3 днів не годуємо зовсім! Взагалі! Деяким впертого влаштовується 2-х тижнева голодування! Після чого починаємо харчуватися за новими правилами.


Поведінка дитини за спільним столом | +
1. Дитину категорично не можна годувати окремо! Саджаючи дитину за окремий стіл і стілець, ми перетворюємо цей процес у спеціальну процедуру пустощів та розваги, коли всі навкруги займаються тільки їм, типу купання.
2. За спільний стіл бажано дитину садити на такий стілець, з якого він може САМ злізти. Як відповідний варіант - подушка на дорослому стільці. А якщо це все-таки високий дитячий стілець, то зніміть з нього спеціальний стіл і присуньте до вашого, відрегулювати висоту. Навчіть дитину самого з нього вилазити. Самостійно рухається дитина повинна мати можливість злізти зі столу за шматком, який впустив. Іноді це простіше організувати з маминих колін, так як зручних стільців в будинку немає, значить продовжуємо сидіти на колінах, років до 1.5, коли зможемо самі злізти з будь-якого стільця!
Незручно годувати на колінах тільки мамам, що не робили це регулярно і постійно! Встигайте діяти швидше дитини! Наші мами так годують і в 1 рік і 2 місяці, а деякі і пізніше. Просто не дозволяйте крутитися! Тримайте, карайте виставленням за столу! Якщо ж дитина на колінах вже нічого не їсть, сидіти все одно зобов'язаний, якщо мамі потрібно! Ці ж заходи застосовуються і до стільця. Доведеться Вам самій тоді знімати дитину за кожним шматочком і затягувати його назад!
3. Стіл повинен бути накритий, і на ньому все має стояти так, щоб мамі було зручно. Виставляти страви по одному можна тільки за наявності великої родини, в якій всі допомагають збирати посуд, міняти тарілки і т.п. Для жінки, що сидить з малюком на руках за столом із ще одним - двома дітьми, вставати з-за столу, щоб щось віднести-принести більше 2-х разів дуже незручно! Тому виставити можна практично все, крім десерту, але деякі страви можуть бути поки закриті кришками або нарита серветкою.
4. Дитину НІКОЛИ не годують за казки і танцю! Він ПОВИНЕН ПРОСИТИ їжу! За власною ініціативою мама може запропонувати 1 мікродозу їжі (для дитини що навчається є) або 1 чайну ложку (для дитини вже вміє). Не з'їв - швидко з'їли за нього і більше нічого не пропонуємо.
5. Ставте дитині порожню тарілку. Коли він потягнеться за їжею з Вашої, то своєю ложкою кладете йому зі своєї тарілки трохи їжі. Причому якщо він і після цього не хоче її їсти, то забираєте його тарілку, з'їдаєте і забираєте. Далі нехай сидить і просить, а Ви маєте повне право дати або не дати. На Ваш розсуд. Головне, щоб у дитини у свідомості складалося, що їжа це не розвага, що їжею не бавляться, що їжа просто так не стоїть на столі, її добути треба, «пополювати».
6. Дитину ніколи не вмовляв сидіти за столом тихо, що не вередувати або не заважати - всі ці дії присікаються, причому негайним видворенням за столу. Видворяти можна під стіл або в іншу кімнату. Важливо, щоб УСІ, хто при цьому присутні, поставилися до цього дійства з розумінням. Мама має ПРАВО так чинити, ніхто не заступається, не шкодує, не коментує і вже тим більше не реагує на скандал, який дитина можливо закотить.
7. Цицю за столом дати можна, але не відриваючись від своєї їжі і не забезпечуючи дитині в цьому питанні ніяких зручностей! Не може - йде своєю дорогою, поки мама не звільниться! Мама звільнятися повинна довго і ні в якому разі не відриватися для такої дрібниці від своєї тарілки!
Якщо дитина не може взяти груди за столом і негайно заспокоїтися - він спускається з рук на підлогу, а мама продовжує спокійно їсти! Якщо він там буяє, можна взяти назад, але не перестаючи є. І поки мама не закінчить - за столу не виходить!
7. За столу встають, закінчивши є, або по зовсім невідкладних справах! Бажано з зовсім маленьким дитям навіть не відбігати до телефону, всім своїм виглядом демонструючи, що їжа - важливіше. Тому, якщо дитина закінчила Тобто раніше мами чи почав балуватися, мама виносить його за столу, а сама повертається назад. І доїдає! Спокійно і неквапливо. Важливість і цінність їжі демонструється дитині тільки таким ставленням!
8. У всіх дітей є інстинкт самозбереження, тому дитинча НІКОЛИ НЕ БУДЕ ГОЛОДАТИ! НЕ ЇСТЬ, ЗНАЧИТЬ ГОЛОДУ НІ!! Тим, хто сумнівається, маленький психологічний етюд (з книги В. Леві «Нестандартна дитина», викладено своїми словами). У кожного дорослого є такі види їжі, які він не любить! Вам, наприклад, подобається варену цибулю в супі? Ну або придумайте ще щось таке ж мерзенне, слизьке і дуже противне. А тепер уявіть собі, що велетень, зростанням з 4 Ваших садить Вас у величезний високий стілець під саму стелю і наполегливо пхає вам в рот величезну, розміром з тарілку, ложку цього самого лука!! Представили? Вмовляє, казки розповідає і не відстане, поки не проковтніть! Ще й перевірить, проковтнули чи! Втекти нікуди! Бридко? Думаєте, що з морозивом було б краще? Добре, уявіть, що з морозивом, але кожен день, 3-4 рази на день, цебер мороженого, та ще й під стелею, і незалежно від від того, хочете чи ні! Якщо уява у Вас гарне, Ви більше НІКОЛИ не будете змушувати своїх дітей їсти!
9. Кусочнічає - нормальний етап. Тому, що займатися довго однією справою нерухомо вони не можуть, плюс - харчуються в основному роздільно. Отже, посидівши за столом і з'ївши одне - максимум 2 страви, через годину ми готові поїсти ще що-небудь з того, що було на тому ж столі! При хорошому апетиті - шкідливою звичкою не є. Кусочнічать припиняємо, якщо дитина починає погано їсти! Грубо кажучи - нормально поснідав - можеш кусочнічать до обіду. Погано пообідав - вибач, чекай вечері. Плюс - достатня розумність. У дітей можуть бути й цілком об'єктивні причини не їсти.
10. Якщо в сім'ї мало народу, мама повинна частіше влаштовуватися пити чай, то з солодким, то з солоним, загалом, з чим-небудь, таким чином той же набір продуктів будемо отримувати не за 3 великі їжі, а за 5-6 маленьких.
11. Тепер про суп. Дитині дається пара ложок супу для самостійного поїдання, а тим часом мама спокійно догодовує зі своєї тарілки.
12. Мама має право вигребти у дитини з рота все, що там є! Це МАМИНА їжа, вона нею розпоряджаємося, а саме, захотіла - дала, захотіла - відняла. Думка дитини тут не питають! І це абсолютно нормально і природно, тому що:
- чи не він цю їжу добуває;
- не може поки оцінити ступінь її корисності-шкідливості;
- не може зрозуміти які кількості їжі для нього оптимальні.
Для всього цього у дитини є МАМА, тому якщо вона НІЧОГО НЕ ВІДБИРАЄ - значить поведінка дитини не контролює, він наданий сам собі. Їжа - це не предмет для обговорення. Адже мама захищає від того, щоб подавився, отруївся, переїв! Дитина значимість небезпеки оцінити не може! Тому забрали шматок і все, з абсолютно впевненим особою, що ви маєте ПРАВО так робити, тоді дитина і не подумає вам заперечувати. Потрібно просто дуже добре зрозуміти, що ви не боретеся з дитиною, не тисніть на нього, а робите те, що НЕОБХІДНО, ЖИТТЄВО ВАЖЛИВО! Тут не час і не місце проявляти самостійність. А якщо він підібрав якусь гидоту на вулиці?! Ось вже де мамина реакція потрібна! А як це у вас вийде, якщо Ви завжди дозволяли тягнути до рота все підряд і не віддавати назад! Потрібно саме періодично віднімати, наприклад, великі шматки, щоб дитина знала, що мама таке право має. При цьому намагайтеся діяти досить швидко і рішуче, а головне, ЯКЩО ВЖЕ ПОЧАЛИ витягувати, обов'язково наполягатиме на своєму, можливо, в перший раз навіть ціною пальцев.Есть речі, які мама повинна робити швидко, впевнено і безапеляційно, вони не обговорюються, поки дитина НЕ підросте і сам не зможе в цьому розбиратися.
Дитина в принципі не може і не вміє контролювати споживання нової їжі, з якою його знайомлять. Йому дуже подобається сам процес, тому контроль ЗАВЖДИ справу мами. Мама виділяє порції, мама стежить, щоб не подавився, і мама ПОСТІЙНО забирає надто великі шматки і допомагає не вдавитися. Саме тому прикорм і здійснюється у мами на колінах, щоб вона ЗАВЖДИ встигла відреагувати. Всі шматки твердих продуктів (не м'який, які мама виділяє мікродозами, а твердих, від яких дитина сама може відкусити), даються дитині ПРЯМО в ручку, і він їх ПОВИНЕН тримати САМ!! Якщо впустив-втратив - мама забрала і з'їла, якщо упускає постійно - ЙОМУ РАНО. Ну а щоб мама не лізла в рот дитині кожну хвилину, потрібно грамотно вибирати продукти для самостійного поїдання і грамотно відрізати шматки!
Питання
З якого віку дитині можна давати "стягувати" щось зі столу і гризти самостійно або давати щось є з його власної тарілки? Нещодавно у нас на столі поруч з донькою виявилася тарілка з нарізування сиром - дочку за півхвилини стягнула звідти половину шматочків, частиною з них набила ротик, решта понадкушую і скинула на підлогу.

Відповідь

А з якого віку це можна дорослій дитині? Відповідь - ні з якого! Загальна тарілка з сиром тільки для того щоб шматки бралися по черзі. Мама це і регулює, взяла донька один шматок, не з'їла, другий брати не дозволяємо, в тому числі і відсуваючи тарілку! А своя тарілка може з'явитися хоч зараз - якщо ви зможете відрегулювати, щоб вона не летіла на підлогу! З тарілки їдять, нею не грають, грає - геть з-за столу і до наступного прийому їжі!


Ще про педприкорм | +
Кількість мікродоз, а також розмір шматочків, збільшується поступово по мірі того, як дитина навчається жувати і ковтати, тобто, це визначає мама. До 9 міс. обсяг прикорму доводиться до 3 ч.ложок кожної страви на столі (починали з трьох мікродоз, довели до трьох ч.ложек). Також тут ми дивимося на стілець - якщо рідкий, збільшення припиняємо, якщо нормальний, сметаноподібний або оформлений - збільшуємо. Є руками з маминої тарілки можна. Тарілка - мамина, і їсть не дитина, а мама. Вона на свій розсуд виділяє йому шматочки зі своєї тарілки, як би між іншим. Це робиться для того, щоб підтримувати харчової інтерес і шанобливе ставлення до їжі.
Своя ложка (якої дитина їсть) у дитини з'являється ближче до року, коли з'являється своє місце за столом і своя тарілка. Зараз Ви можете підгодовувати самі, давати ложкою - 2-3 ложки з'їдаєте самі, четверту, на кінчику, даєте дитині. Тільки самі Ви їсте своєю ложкою, а дитину годуєте іншою ложкою, яка лежить напоготові.
Порожню ложку можна давати, щоб малюк з нею займався. Взагалі-то, ложкою ми перевіряємо, чи є у дитини інтерес до їжі - тобто, сідайте за стіл, починаєте їсти, дитина тягнеться до столу, Ви даєте йому ложку і дивіться, чим він займається. Якщо зайнятий ложкою - нехай займається, якщо ложка летить на підлогу - значить годуєте, ложка дитині не цікава, цікава їжа.
За столом не граємо, а займаємося серйозною справою - їжею. Ви можете відсадити з іграшкою дитини тоді, коли його вже нагодували, а самі ще їжу не закінчили. Тоді Ви перевіряєте, чи не залишилося шматків за щоками, і відсаджувати - на підлогу або в стільчик, і там вже з іграшками. Також, якщо Ви видали вже все мікродози, можна дати малюкові свій шматок, поки Ви доїдаєте. А як доїли - шматки забираєте, рот перевіряєте, миєтеся-витиратися - все, банкет закінчено.


Джерело | +
http://www.babyblog.ru/user/PRINTEMPS/149711
Zaya Офлайн


 

Педагогічний прикорм! Як Ви до цього відноситесь?

Повідомлення Oksano4ka i Bogdan » 23 січня 2013, 16:10

Педагогічний прикорм – це введення підгодовування дитині мікро дозами (мікродоза - мінімальна кількість їжі, яка поміщається між подушечками вказівного і великого пальців мами). Мама пропонує дитині те, що їсть сама і маля поступово звикає до дорослої їжі. Мета токого підгодовування – не нагодувати, а познайомити з новими продуктами. Грудне молоко залишається основною іжею малюка. Дуже важливо , що при такій схемі малюк вчиться їсти сам, не відчуваючи тиску зі сторони мами, не потребує перетирання їжі, постуво формує свої смакові вподобання і після року з задоволенням починає їсти сам дорослу їжу.
Основні ознаки того, що дитина готова до введення прикорму:
Дитина може сидіти майже без підтримки. Бажано в стільчику для годування
Дитина впевнено тримає голову
Дитина рефлекторно відкриває рот, коли підносити ложку з їжею, або відвертає голову, якщо не голодна
Дитина закриває рот з ложкою всередині, тримає їжу в роті, а потім ковтає, а не випльовує, чи виштовхує їжу
Дитина проявляє інтерес до їжі, що лежить на тарілці і намагається самостійно покласти її собі до рота
Частота введення прикорму:
До 8 місяців – з рази на день
9-11 місяців – 4 рази на день
У віці 1 рік дитина має отримувати різноманітний прикорм з кожної групи продуктів, вміти пити з чашки та користуватись ложкою.

:wink: :wink: :wink:
Oksano4ka i Bogdan Офлайн


 

Re: Педагогічний прикорм! Як Ви до цього відноситесь?

Повідомлення Alisa » 23 січня 2013, 16:37

Для мене це було ідеально - й моє меню стало здоровим , й час не затрачала, для приготування усіляких там пюре :wink: .
Зображення
Alisa Офлайн


Я тут живу
 
Повідомлень: 1510
З нами з: 13 квітня 2010, 12:13
Нагороди: 4
випускниця школи материнства (1) гостренький язичок (1) за тривале грудне вигодовуванн (1) за дитя форуму (1)
Дякував (ла): 1395 раз.
Подякували: 1354 раз.
Діти: синуля

Re: Педагогічний прикорм! Як Ви до цього відноситесь?

Повідомлення Dashko » 23 січня 2013, 17:00

Якщо коротрко, я вважаю, що це максимально підходящий варіант введення прикорму для діток на ГВ. А більш розповсюджений педіатричний прикорм підходить для дітей на штучному годуванні.

Я всім своїм малюкам вводила якраз педагогічний прикорм. Згідна з Алісою, ідеальний варіант! :yes:
КУМКА працює в форматі шоу-руму за адресою Лисенка 8, відкрита: середа та субота 11:00 - 13:00 або за домовленістю, тел. 097-981-97-23
Dashko Офлайн


Консультант з грудного вигодовування
 
Повідомлень: 3011
З нами з: 10 листопада 2009, 10:27
Звідки: Тернопіль
Нагороди: 7
Мамуся-творець (1) гостренький язичок (1) за тривале грудне вигодовуванн (1) жіночі посиденьки (1) багата мамуся (1)
Дякував (ла): 1488 раз.
Подякували: 1891 раз.
Діти: Яся (30.08.05)
Ярослав (11.10.07)
Марко (9.03.11)
Микита (23.12.13)

Re: Педагогічний прикорм! Як Ви до цього відноситесь?

Повідомлення flash-ka » 23 січня 2013, 17:32

перші 6 місяців часто думала, як то воно буде....а коли настав час,то все зрозуміла. нам вже майже 9місяців і ми успішно педагогічно прикормлюємось. у нас так виходить,що ми кожного тижня пробуємо щось нове. маю визнати,що педагогічний прикорм також позитивно впливає на усіх домашніх, ми стали правильніше харчуватись. усі здорові і почуваються ок. :+++:
Зображення
flash-ka Офлайн

Аватар користувача
Почуваюся, як вдома
 
Повідомлень: 1392
З нами з: 10 липня 2012, 12:49
Звідки: Тернопіль
Нагороди: 4
випускниця школи материнства (1) за тривале грудне вигодовуванн (1) слінгомама (1) Чемпіон (1)
Дякував (ла): 1125 раз.
Подякували: 1186 раз.
Діти: донечка Вікторія

Re: Прикорм: педагогічний чи педіатричний

Повідомлення TYulia » 28 червня 2013, 14:17

я ще поки що прихильник педіатричного прикорму, але щось останніми днями він нам щось ніяк не йде, то вже от про педприкорм підчитую. Ми на ГВ, то я ніби нічого поганого не їм, але... наприклад, той же сир з сметаною, по правилах педіатр. прикорму, нам сметану ще дуже рано, ну і всі решта подібні ситуації, чи фішка педаг. прикорму в тих мікродозах? А якщо дати чуть, а він тянеться ще і ще? і чи я правильно зрозуміла, що до 8-9 міс то можна давати лише 3 ч. ложки за один прийом їжі? чи то я щось запуталась :confused:
А якщо я їм наприклад печиво Марію і він тянеться, то можна дати кусочок? але ж воно тверде з дрібочками, а зубків в нас ще зовсім нема.. :confused:
Перші сім років дитину потрібно любити, другі сім років треба її виховувати, треті сім років - бути їй найкращим другом, а потім відпустити її і молитися, щоб у неї все було добре...
Зображення
TYulia Офлайн

Аватар користувача
Я тут живу
 
Повідомлень: 1552
З нами з: 09 серпня 2012, 15:27
Нагороди: 3
Успішне грудне вигодовування (1) поцілована Богом (1) за дитя форуму (1)
Дякував (ла): 782 раз.
Подякували: 678 раз.
Діти: маленький чудо-хлопчик

Re: Прикорм: педагогічний чи педіатричний

Повідомлення Tajga » 28 червня 2013, 16:20

Я давала Марію, а ще бублики... іх навіть краще... дитинка мусолить собі скільки хоче, масажує ясна. Якщо схопить занадто великий кусок то швидше за все виплюне, але, звичайно, треба слідкувати, щоб не вдавився, як і за будь-якою їжею.
А щодо
TYulia написав: наприклад, той же сир з сметаною, по правилах педіатр. прикорму, нам сметану ще дуже рано, ну і всі решта подібні ситуації, чи фішка педаг. прикорму в тих мікродозах? А якщо дати чуть, а він тянеться ще і ще?

Майте на увазі, що мама не зобов'язана за кожним разом брати дитину з собою до столу, щоб видавати їй ті мікродози. В вашому віці то не дуже принципово. Мікродози видаються, якщо дитина сама цікавиться вмістом маминої тарілки. Якщо вже давали щось посмакувати, а хоче ще, значить м'яко переключаємо увагу, видаємо шкоринку хліба чи там бублик чи що і відправляємо гуляти. Не дитина визначає що, коли, і в яких кількостях буде смакувати, а мама, бо вона - головна в тих питаннях, які дитина ще не в стані вирішити сама.
Ще один нюанс щодо педприкорму, особливо в віці до року - по можливості будь-яку нову їжу запивати маминим молочком, воно містить ферменти, які допоможуть дитині справитись з новою для неї їжею.
Думати не боляче. Вірити не страшно. :)

Бережи, Господи, мою родину, щоб єдність і злагода панували в ній.
Tajga Офлайн

Аватар користувача
Я тут живу
 
Повідомлень: 1901
З нами з: 13 грудня 2010, 16:37
Звідки: селище мирного атома :)
Нагороди: 6
Мамуся-творець (1) Успішне грудне вигодовування (1) багата мамуся (1) за дитя форуму (1) слінгомама (1)
Дякував (ла): 2636 раз.
Подякували: 3275 раз.
Діти: Давид 19.10.2007
Тереза 7.8.2009
Лев 16.11.2011
Маргарита 8.11.13

Поперед.Далі

Повернутись до Готуємося до батьківства



Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 2 гостей