Сторінка 10 з 12

Re: Вчимось читати

ПовідомленняДодано: 10 липня 2017, 12:01
Dolorosa
Нам федієнка буквар не дуже пішов, зате дуже допоміг
Прихований текст. Щоб його побачити, Вам необхідно зареєструватися!

Re: Вчимось читати

ПовідомленняДодано: 10 липня 2017, 12:52
Dolorosa
В цьому пегасівському букварику дитині паралельно дається уявлення і про букву, і звук, і графічне оформлення, там є завдання обвести пальчиком, потім в повітрі повторити, і читання ненавязливо подається. Я свою читати складами не вчила, в міру нормального засвоєння букв вона їх поєднувала в слово, повільно звичайно, але мені якось так природніше чи що. І ще - ми не вчили букви по типу а, бе, ве, як в більшості озвучених плакатів і абеток, хоча через наявність їх вдома (народ переконаний, що роки в три треба дитині подарувати абетку на стіну, і вона там має висіти, поки в мами нерви не здадуть) ті всі бе і т.д. в голову дитині влізли - але власне процесу читання взагалі не сприяють.
В нас інша проблема - відсутність інтересу до читання, як до чогось, що приносить задоволення, в дитини це суто прагматично - треба інструкцію прочитати, опис, як якусь деталь конструювати - запросто, там повідомлення мамине підглянути, рекламу і т.д., а худ.літ.- ніяк

Re: Вчимось читати

ПовідомленняДодано: 10 липня 2017, 19:08
TYulia
Мого малого в школі розвитку вчать читати складами, але він щось всеодно буквами читає ще й до того вертається деколи на початок слова, якщо слово чуть довше. Наприклад МОЛОКО - буде читати - м-о=мо л-о= моло к-о=молоко. Одна психологша нам казала, що то дуже не правильно вертатись в читанні, але може ще до мого дойде. То ж тільки 4.5 роки. Якщо десь якись надпис з кількох слів прочитає, то бачу не завжди розуміє, що прочитав, хоча всі слова сказав добре.

Re: Вчимось читати

ПовідомленняДодано: 11 липня 2017, 13:52
Dolorosa
Мене нервують книжки, де слова в текстах розбиті по складах, якраз таким способом получається сама техніка читання, без вловлювання смислу, моя, якщо довге чи незнайоме слово, то може тягнути по буквах, а потім разом, по складах ні. До речі, в тому букварику Моніч від в-ва Пегас практикується на зразок проспівування слів, тобто тягнути звуки в одне слово, мені подобається такий підхід.

Re: Вчимось читати

ПовідомленняДодано: 04 вересня 2017, 13:37
erinaceus
TaniaPicaSSo написав:
flower написав:Не можу навчити Ніку склади утворювати, букви знає, а докупи їх зліпити ніяк не виходить... Як то навчити? :confused:

Я не спеціаліст в дошкільних методиках, але з того, що я читала про навчання дитини читанню, то до 4 років їй просто не дано утворювати з букв та складів слова. Є багато дітей, що знають всі букви вже в 2 роки, але читати вони не вміють. При тому є діти, які вміють читати раніше 4 років, але вони, як правило, вчились читати за іншою методикою, коли вчиться не букви-склади-слова, а відразу слова. Дитина просто вчиться запам"ятовувати написання слів як візуальний образ, спершу прості слова на 3-4 букви, згодом довші. А тоді вже коли дитина знайомиться з азбукою, вона швидше вловлює принцип читання, бо ніби розгадує ключ до тих слів, які вже й так знає, як пишуться. Короче, мені така методика сподобалась. Ми часто граємось з картками, використовуємо в грі не предмети, а картки, на яких написано "зайчик", "киця", "мама", "каша", і катаємо "маму" чи "зайчика" на поїзді, даємо лялі "кашу" або "чай". По-перше, це гарно розвиває абстрактне мислення, уяву, ну і плавно вводить в читання, без напрягу і стресу для дитини, бо вона сама не помічає, як запам"ятовує багато слів. Ну і головне, це інтерес до читання, щоб не було ніякого примусу, щоб дитина сама хотіла читати. Тому найкраще це робити в грі.


Таня, як ваші успіхи зараз? Продовжуєте таку ж практику?

Re: Вчимось читати

ПовідомленняДодано: 04 вересня 2017, 13:52
erinaceus
nelly написав:взяла в бібліотеці Маргаритці таку книгу
Прихований текст
в нас поки туго з вивченням букв а тут хоч закріпили О та А ::Р:
Та й хоч каже що давай вчити букви бо до того ніяк нам це не йшло
На кожну букву завдання ось такого типу
Зображення
Зображення
Мені сподобалася книга,певно собі замовлю.


Неля, а хто автор? Бо лінк не відкривається. Ви тоді купляли собі? Займалися по ній?

Re: Вчимось читати

ПовідомленняДодано: 04 вересня 2017, 14:30
nelly
Так купляли на сайті Аконіту по 10грн :=): трохи займалися, можу дати позайматися, або візьми на
Новому світі в бібліот в дит відділі
Прихований текст. Щоб його побачити, Вам необхідно зареєструватися!

Re: Вчимось читати

ПовідомленняДодано: 06 вересня 2017, 20:57
Новенька
erinaceus написав:
nelly написав:взяла в бібліотеці Маргаритці таку книгу
Прихований текст
в нас поки туго з вивченням букв а тут хоч закріпили О та А ::Р:
Та й хоч каже що давай вчити букви бо до того ніяк нам це не йшло
На кожну букву завдання ось такого типу
Зображення
Зображення
Мені сподобалася книга,певно собі замовлю.


Неля, а хто автор? Бо лінк не відкривається. Ви тоді купляли собі? Займалися по ній?

О. і в нас так є. Дуже класна книжечка.Моя дитина по ній до садочку майже всі букви вивчила. правда зараз каже. що букв не знає ніяких :confused:

Re: Вчимось читати

ПовідомленняДодано: 04 січня 2018, 00:19
nelly
Сьогодні несподівано для себе виявила, що Злата знає 10 букв. Сказати що я була в шоці нічого не сказати. Каже що по абетці говорящій вивчила, вона на ній надовго залипає. А ще майже постійно розуміє на яку букву починається слово, Марго це вже розуміла ближче до 5р. Всі діти різні і комусь йде по книжці, а комусь по плакату.

Re: Вчимось читати

ПовідомленняДодано: 21 листопада 2018, 20:30
Ланка
...у дітей навик читання тільки формується і вимагає великих зусиль з боку дитини. Під час читання дитині треба згадати, що це за буква, як вона читається, прочитати склад і запам'ятати його, щоб потім з'єднати з іншим складом. Природно, що дитині в таких умовах дуже важко зрозуміти сенс слова. Але ж крім цього в слові ще є і наголос! І неправильно поставлене наголос змінює сенс всього слова.
3. Якщо дитина вже вчиться в школі. Нам здається, ось саме здається, що дитина вже дорослий і тому повинен розуміти, що читати корисно. Будеш багато читати, будеш багато знати. Так часто говоримо ми дітям, і не звертаємо уваги на те, що читати ми вимагаємо зараз, а знати він буде колись потім, невідомо коли.
А дитині, нехай це і школяр, важливо тільки зараз. І зараз йому хочеться пограти, побігати, повалятися і погуляти, але ніяк не читати. До того ж, часто ми даємо дитині для читання книги, які дуже важкі для сприйняття. Дитина читає, а про що мова не розуміє. У тексті дуже довгі і складні речення, багато незрозумілих слів і зміст тексту вислизає.
Не варто забувати, що сучасний школяр дуже часто читає повільно, значить, прочитати багато не може. Чому? Тому що увагу дитина може утримати на одній справі до 15 хвилин, а зазвичай це близько 10 хвилин. І після 10 хвилин читання увага розсіюється і переключається на щось інше.
4. Про дислексії свідчать такі особливості читання у дитини:
- фонематичні проблеми, пов'язані з труднощами розпізнавання фонем, навіть в сильних позиціях дитина читає слово неправильно ( «Шеня» замість «Женя»),
- аналітико-синтетичні проблеми, коли дитина допускає спотворення звуко-складової структури слова ( «нілейка» замість «лінійка») або НЕ опановує принципами слогозлиття (взагалі не може прочитати слово з декількох складів).
- оптичні проблеми, які проявляються в труднощах засвоєння образів букв, їх елементів і в цілому з оптико-просторовими порушеннями і особливостями зору (дитина не орієнтуються на аркуші, не бачить линеечки).
- мнестичні порушення, які проявляються в неможливості запам'ятовування літери,
- аграмматичні проблеми характерні для тих дітей, які вже засвоїли навички читання, але під час «швидкого» читання припускаються помилок. Або це одна з ознак «вгадує» читання, коли дитина прочитує початок слова, а потім «підставляє» неправильне закінчення.
При семантичній дислексії спостерігаються різні механізми порушення:
- неправильний тип навчання читання - читання «по буквам (коли дитина замість слова читає перелік окремих букв: Б, А, Б, А),
- бідний лексикон,
- поганий рівень оволодіння граматикою (окремо «олівець» і «лінійку» дитина знає, а прочитавши завдання «покажи олівцем лінійку», не може виконати).
5. Часто дислексія буває змішаною, коли у дитини відзначаються різні види порушень читання. Так буває, якщо у дитини до школи були важкі порушення мови, або він довго мовчав, або це поєднані порушення в структурі інших дефектів (при ДЦП, різних синдромах).
6. «Оптична Дислексія»: труднощі засвоєння образу літери, змішання графічно подібних букв, їх взаємозаміни (З-В, З-Е, Р-В, Т-Г і т.д.). У дитини «танцюють» букви і рядки, він ніби не бачить літери, може не сприймати якийсь шрифт, прогалини, перехід з одного рядка на іншу, букви зливаються-злипаються, дивляться в різні боки, і інші схожі проблеми.

Зарубіжні фахівці, кажучи про дислексію, найчастіше мають на увазі тільки цю, оптичну її різновид. І тут треба розуміти: стан дітей з такою проблемою, навіть при всій її складності, в цілому значно легше, адже у них немає проблем з розвитком мови і пов'язаної з цим затримки психічного розвитку.

Якщо дитина фізіологічно і психічно здорова, вчиться за загальноосвітньою програмою, то цыэю займається проблемою шкільний логопед. Якщо дислексія пов'язана з проблемами фізичного та психічного здоров'я дитини, то до роботи необхідно підключити і інших фахівців - дитячого невролога, психолога, нейропсихолога, масажиста.
Фахівці по роботі з дислектиками:
Базові та новітні немедикаментозні методики.
Індивідуальні програми.
Консультації та обстеження всіма необхідними фахівцями.
+38 (092) 222-02-00