Ланка » 21 листопада 2018, 20:30
...у дітей навик читання тільки формується і вимагає великих зусиль з боку дитини. Під час читання дитині треба згадати, що це за буква, як вона читається, прочитати склад і запам'ятати його, щоб потім з'єднати з іншим складом. Природно, що дитині в таких умовах дуже важко зрозуміти сенс слова. Але ж крім цього в слові ще є і наголос! І неправильно поставлене наголос змінює сенс всього слова.
3. Якщо дитина вже вчиться в школі. Нам здається, ось саме здається, що дитина вже дорослий і тому повинен розуміти, що читати корисно. Будеш багато читати, будеш багато знати. Так часто говоримо ми дітям, і не звертаємо уваги на те, що читати ми вимагаємо зараз, а знати він буде колись потім, невідомо коли.
А дитині, нехай це і школяр, важливо тільки зараз. І зараз йому хочеться пограти, побігати, повалятися і погуляти, але ніяк не читати. До того ж, часто ми даємо дитині для читання книги, які дуже важкі для сприйняття. Дитина читає, а про що мова не розуміє. У тексті дуже довгі і складні речення, багато незрозумілих слів і зміст тексту вислизає.
Не варто забувати, що сучасний школяр дуже часто читає повільно, значить, прочитати багато не може. Чому? Тому що увагу дитина може утримати на одній справі до 15 хвилин, а зазвичай це близько 10 хвилин. І після 10 хвилин читання увага розсіюється і переключається на щось інше.
4. Про дислексії свідчать такі особливості читання у дитини:
- фонематичні проблеми, пов'язані з труднощами розпізнавання фонем, навіть в сильних позиціях дитина читає слово неправильно ( «Шеня» замість «Женя»),
- аналітико-синтетичні проблеми, коли дитина допускає спотворення звуко-складової структури слова ( «нілейка» замість «лінійка») або НЕ опановує принципами слогозлиття (взагалі не може прочитати слово з декількох складів).
- оптичні проблеми, які проявляються в труднощах засвоєння образів букв, їх елементів і в цілому з оптико-просторовими порушеннями і особливостями зору (дитина не орієнтуються на аркуші, не бачить линеечки).
- мнестичні порушення, які проявляються в неможливості запам'ятовування літери,
- аграмматичні проблеми характерні для тих дітей, які вже засвоїли навички читання, але під час «швидкого» читання припускаються помилок. Або це одна з ознак «вгадує» читання, коли дитина прочитує початок слова, а потім «підставляє» неправильне закінчення.
При семантичній дислексії спостерігаються різні механізми порушення:
- неправильний тип навчання читання - читання «по буквам (коли дитина замість слова читає перелік окремих букв: Б, А, Б, А),
- бідний лексикон,
- поганий рівень оволодіння граматикою (окремо «олівець» і «лінійку» дитина знає, а прочитавши завдання «покажи олівцем лінійку», не може виконати).
5. Часто дислексія буває змішаною, коли у дитини відзначаються різні види порушень читання. Так буває, якщо у дитини до школи були важкі порушення мови, або він довго мовчав, або це поєднані порушення в структурі інших дефектів (при ДЦП, різних синдромах).
6. «Оптична Дислексія»: труднощі засвоєння образу літери, змішання графічно подібних букв, їх взаємозаміни (З-В, З-Е, Р-В, Т-Г і т.д.). У дитини «танцюють» букви і рядки, він ніби не бачить літери, може не сприймати якийсь шрифт, прогалини, перехід з одного рядка на іншу, букви зливаються-злипаються, дивляться в різні боки, і інші схожі проблеми.
Зарубіжні фахівці, кажучи про дислексію, найчастіше мають на увазі тільки цю, оптичну її різновид. І тут треба розуміти: стан дітей з такою проблемою, навіть при всій її складності, в цілому значно легше, адже у них немає проблем з розвитком мови і пов'язаної з цим затримки психічного розвитку.
Якщо дитина фізіологічно і психічно здорова, вчиться за загальноосвітньою програмою, то цыэю займається проблемою шкільний логопед. Якщо дислексія пов'язана з проблемами фізичного та психічного здоров'я дитини, то до роботи необхідно підключити і інших фахівців - дитячого невролога, психолога, нейропсихолога, масажиста.
Фахівці по роботі з дислектиками:
Базові та новітні немедикаментозні методики.
Індивідуальні програми.
Консультації та обстеження всіма необхідними фахівцями.
+38 (092) 222-02-00