nadusha » 23 грудня 2013, 16:02
ОБЕРЕЖНО! Реклама!
Волосся стало сухим і ламким як солома, шкіра покрилася зморшками і вугровим висипом, прокладки активно задихали, в йогурті завелися живі бактерії, а в роті каріозні монстри... Це не страшний сон, це рекламний блок по телевізору! До речі, чи не пора купити новий шампунь для сухого волосся?
Існує маса прийомів, якими реклама явно або не явно зачіпає потрібні ниточки наших бажань і потреб, змушуючи купувати те, що нам зовсім ні до чого.
Прийом 1: краса – страшна сила!
Красиві люди викликають довіру. Побачивши на екрані фотомодель із шикарною фігуркою, з'являється неконтрольоване бажання купити у неї не лише туш для вій, але навіть вантажівку цегли. Битої.
Ефектна зовнішність, чемна посмішка, дружнє підморгування чарівного рекламного співбесідника притягує до себе. Ми довіряємо його вибору і погоджуємося з ним. У голові будується образ товариша по зброї, який вже відіправ злополучну пляму на бабусиній весільній сукні, перемив гору посуди і за пару секунд знищив всіх невидимих бактерій під обідком унітазу. І нам хочеться такого ж стабільного життя і легкого вирішення побутових проблем.
Як боротися: постарайтеся зрозуміти, що, швидше за все, цей чарівний мачо навіть в руки не брав миючий засіб, який так завзято розхвалює!
Прийом 2: довірся зіркам
Багаті і знамениті поганого не порадять. Якщо Королева естради говорить, що пігулки «XXX» допомогли їй схуднути, значить, дійсно допомогли. Адже вона – зірка, навіщо їй брехати? До того ж вона така мила, так по - жіночому прониклася моєю проблемою, так тонко відчула мою двотижневу боротьбу із зайвою вагою...
Це не вона – це грамотний соціальний психолог визначив цільову аудиторію споживачів і грамотно підібрав авторитетний персонаж для озвучування цієї псевдокорисної інформації, здатної підняти рівень продажу товару на вищий рівень і підвищити прибуток підприємства (та й свою зарплату теж).
Як боротися: Досить уявити, яку кількість фінансів витрачає суперзірка на маленькі капризи у вигляді незліченної кількості одягу та взуття і такої ж кількості останніх марок спортивних авто. Уявили? Невже тепер ви повірите, що вона користуються цими дешевими пілюлями? Хіба що лише пару разів тримала їх в руках під час зйомки рекламного ролика.
Прийом 3: дивіться, заздріть!
Червоний феррарі мчить по гірській дорозі. У машині сидить шикарний мачо з голим торсом: прес цеглою, вітер свободи в обличчя. Або ще одна, що викликає заздрість, картинка: білий пісок, пальми, прибій ласкаво лиже п'яти юній блондинці, що безтурботно попиває коктель. Вже почалося рясне слиновиділення? Захотілося туди? Саме час ударити себе п'ятою в груди і вигукнути "а чим я гірший"? "Я можу дозволити собі це раз на рік"! Все. Пастка закрилася. Спрацював імпульс, який активно рухає людину у бік власного "світлого" майбутнього.
Як боротися: Досить щоб поруч була людина з незамутненою свідомістю, яка, в разі кризи, зможе повернути вас в реальний світ. Або може дійсно варто відпочити? Лише не на Мальдівах, а де - небудь в передмісті, на природі... А замість феррарі підійде щось бюджетніше, просто варто витратитися на пристойний тюнінг. Краще пошукати альтернативу і не кидатися в крайнощі, які обіцяють з екрану.
Прийом 4: фахівець, видно по ньому!
«Я – візажист нового фільму «Авіатор», - представляється хлопець невизначеної орієнтації. «Я – лікар-стоматолог», - говорить серйозна пані в білому халаті. «Я – сантехнік Вася» - у Васі в руках розвідний ключ. І всі вони, як фахівці своєї справи, радять нам, який тональний крем (зубну пасту, порошок для чищення унітазу) вибрати. Вони - професіонали, їм видніше... І телеглядачі, якщо лише вони самі не є фахівцями у вказаних областях, слухняно йдуть купувати прорекламовані товари.
Як боротися? Не вірити очам своїм. Звідки ви знаєте, що всі ці люди – ті, за кого себе видають? Мабуть, Вася – не сантехнік зовсім, а простий актор третього плану. Пані в білому халаті – помічниця звукорежисера... Втім, не виключено, що все по - чесному, ось тільки до реальної роботи цих фахівців рекламний ролик, швидше за все, жодного відношення не має. Просто люди відпрацьовують свій гонорар...
Прийом 5: обман зору
Певний порядок цифр у вартості того або іншого товару деколи абсолютно позбавляє розуму і відключає калькулятор родинного бюджету в голові. Побачивши на екрані перекреслену цифру в 1000 гривень із заміною на 999 і величезним написом «зараз або ніколи», хочеться закричати «дайте два»! Адже ніщо не дається так легко і не цінується так дорого, як халява. Хай це навіть надувний басейн гігантських розмірів з автоматичним підкачуванням повітря з опалювальної батареї і малюнком у вигляді рожевих слоників. Та і ставити вам його нікуди. І плавати ви не вмієте. І на рожевий колір у вас мимовільні конвульсії. Але цифри роблять свою справу і бажання заощадити, коли скрізь все так дорого, заставляє здійснювати абсолютно нелогічні з фінансової точки зору витрати.
Як боротися: Постарайтеся пригадати школу, таблицю множення, правила додавання і віднімання. Або, нарешті, скористайтеся калькулятором, який переконливо повідомить, що різниця в ціні не така вже і вигідна.
Дозвольте собі йти по шляху, який робить вас щасливим, не засуджуючи і не картаючи себе за зроблений вибір.